
A prémium állateledel titkai: a Maev marketingstratégiája
Fedezd fel a Maev sikerének titkát, és tudd meg, hogyan vált a nyers kutyaeledel startup az Egyesült Államok egyik vezető prémium márkájává. […]
A GAP évtizedek óta meghatározó szereplője az amerikai divatnak. Azonban az utóbbi években veszített relevanciájából a fiatalok körében. 2025-re azonban a GAP újradefiniálta magát, és berobbant.
Nemcsak visszaszerezte pozícióját, de a modern marketing egyik példaértékű alakjává vált. Repozicionálással, történetmeséléssel és jobb digitális kereskedelmi megközelítéssel a GAP a kiskereskedelem egyik legizgalmasabb visszatérési történetét írta meg.
Nézzük meg közelebbről!
A 2025-ös év legfőbb kampánya, a „Better in Denim”, a nemzetközi Katseye főszereplésével igazi újjászületés.
A Y2K nosztalgia hullámát meglovagolva alacsony derekú farmerokkal, Kelis Milkshake című számával és TikTok-kompatibilis koreográfiával.
@chiaraadance @Gap x @KATSEYE 👖@Robbie Blue !!! Best collab ever <3 #gap #katseye #robbieblue #milkshake #tvdance ♬ original sound - Gap
A kampány inkluzív szereplőgárdájával és az önkifejezésre helyezett hangsúlyával inkább egy kulturális eseménynek, mintsem egyszerű reklámnak tűnik. Tökéletesen passzol a GAP örökségéhez, miközben megszólítja a Z generáció.
@ukgap All together now. @KATSEYE gives one more taste of the performance. #BetterInDenim #HowYouWearGap #ukgap ♬ original sound - ukgap
A reklám 400 millió megtekintést ért el, és a felhasználók által generált tartalmak robbanásszerűen terjedtek el a közösségi médiában.
A legfontosabb, hogy a „Better in Denim” kampány válaszként szolgált az American Eagle többek számára ellentmondásos Sydney Sweeney-vel közös kampányára. Míg az AE a szemtelen provokációra és stilizált üzenetekre épített, a GAP az autentikusságra, az örökségre és az érzelmi relevanciára fókuszált.
Az eredmények pedig lenyűgözőek: 171%-os növekedés a márkamegemlítésben, erős értékesítési növekedés és minimális visszhang, ami egyértelműen bizonyítja, hogy a kulturális összhang felülmúlja a mesterséges botrányokat.
2025-ben a GAP és az American Eagle már nemcsak az eladásokban versenyeznek, hanem a fiatalok figyelméért is. Mindketten a kulturális diskurzust akarták dominálni, de a módszereik – és az eredményeik – drámaian eltértek.
Az American Eagle Good Genes kampánya több mint 40 milliárd megtekintést ért el, azonban a közösségi médiában kirobbant széleskörű visszhang miatt idő előtt leállították.
A kritikusok a kampány érzéketlen üzenetét bírálták a szépségideálokkal kapcsolatban, valamint a „genes” szójáték megkérdőjelezhető használatát, amit sokan kirekesztőnek és elavultnak éreztek.
Így az American Eagle a botrány csendesítésére kényszerült. Ekkor érkezett meg a GAP, egy teljesen más energiával.
A Better in Denim nem provokált, hanem meghívott. Örömet hozott, nem vitát. A reklám a tánc, a zene és a kulturális utalások segítségével ösztönözte a részvételt, miközben inkluzív és ünnepélyes hangulatot teremtett.
Míg az AE a Redditen és Twitteren a kritikák kereszttüzébe került, a GAP meghódította a TikTok-ot. Több mint 400 millió organikus megtekintést, rengeteg felhasználói tartalmat és +8,5%-os növekedést ért el az üzletei forgalmában.
A közösségi média az a tér, ahol a GAP márkájának történetmesélése új dimenziót nyert.
Ami korábban statikus, biztonságos és kizárólag értékesítést célzó tartalom volt, most dinamikus, figyelemfelkeltő élménnyé vált, amely nemcsak promócióra, hanem valódi részvételre ösztönöz.
A TikTok viszi a prímet, olyan kampányokkal, mint a Better in Denim, amelyek a felhasználói tartalom generálását, kihívásokat és virális táncokat ösztönöznek.
De a GAP nem áll meg a hangulatnál.
Facebook- és Instagram-hirdetésekkel folytatják, amelyeket a mesterséges intelligencia hajt, és személyre szabott ajánlatokkal, termékjavaslatokkal és dinamikus kreatívokkal célozzák meg a felhasználókat, hogy valódi konverziókat érjenek el.
Ez a tökéletes egyensúly az érzelmi márkaépítés és a teljesítményorientált megoldások között.
A tartalom mögötti kreatív ökoszisztéma igazán különleges. Minden kampány olyan, mint egy mini-történet: egy hangulat, egy dal, egy stílus. Legyen szó az énekesnő Tyla-val, a dizájner Zac Posen-nel vagy egy szöuli tánccsapattal való együttműködésről, minden partnerség tükrözi a GAP márkájának értékeit.
A középpontban a GAP Studio áll, a márka saját tartalomlaborja, amely limitált kiadású kollekciókat hoz létre feltörekvő kreatívokkal.
Ezek a kapszulák olyan termékréteget adnak a közösségi média kampányoknak, amelyek exkluzívak, gyűjthetők, és teljes mértékben illeszkednek a közönség aktuális igényeihez.
Míg az algoritmusok a figyelem hajszolásával foglalkoznak, a GAP kapcsolatokat épít, újrahasznosítva a nosztalgiát, a kultúrát és a kereskedelmet, így formálva egy olyan stratégiát, amely elad anélkül, hogy valaha is erőltetettnek tűnne.
Az egész weboldal a konverzió optimalizálás legjobb gyakorlatai köré épül, így a kattintástól a kosárba helyezésig minden simán történik.
Amint belépsz a weboldalra, egy folyamatosan pörgő sticky bar üdvözöl, amely kiemeli az aktuális promóciókat, és finoman a GAP kártyaajánlata felé terel.
Pár pillanattal a kategóriaoldalra navigálás után egy finoman időzített 15%-os kedvezményes popup jelenik meg, amely úgy van megtervezve, hogy elkérje az email címed anélkül, hogy megszakítaná a vásárlási élményt.
A termékoldalon még tovább finomították a vásárlási élményt.
Megjelenik egy csillagos értékelés előnézete, emellette egy részletes mérettáblázat, egy emlékeztető, hogy személyesen is átveheted a terméket, és természetesen egy újabb kedves ösztönzés a tagságra.
Ráadásul, minden termék különböző testalkatú modelleken szerepel, ami egyértelmű utalás a Z generáció autentikusságra és inkluzivitásra vonatkozó igényeire.
És mindjárt alatta ott található a „Viseld együtt” szekció: egy válogatott karusszel, amely a terméket kiegészítő GAP termékekkel párosítja.
Szeretnél többet tanulni a konverzióoptimalizálásról? Készítettünk egy ingyenes eBookot, amely tele van gyakorlati tippekkel, példákkal és stratégiákkal, amelyekkel azonnal növelheted a webshopod bevételét.
Mielőtt a kedvezményekről beszélnénk, beszéljünk a visszajelzésekről, mert a GAP-nél ez nem csupán formaság, hanem alapvető jellemző.
Miközben böngészel az oldalon, észre fogod venni a finoman elhelyezett figyelmeztetéseket, amelyek arra ösztönöznek, hogy értékeld a terméket, az üzletet, vagy akár az egész weboldalon való vásárlási élményt.
Ezek a visszajelzésre ösztönző elemek nem zavaróak, gondosan elhelyezettek, figyelembe veszik a kontextust, és könnyen válaszolhatsz rájuk (vagy átugorhatod őket).
A GAP Good Rewards nem egy átlagos vásárlás utáni pontgyűjtő program.
Ez egy több márkát átfogó hűségökoszisztéma, amely a GAP, Old Navy, Banana Republic és Athleta márkákra terjed ki, és arra lett tervezve, hogy elősegítse a több márka felfedezését és növelje a vásárlók élettartam értékét az egész portfólióban.
A tagok nemcsak vásárlások után gyűjtenek pontokat, hanem értékelések írásával, termékek megosztásával és a márkával való online és offline interakcióval is. Ez egy holisztikus hűségprogram, amely a hétköznapi vásárlókat aktív résztvevőkké alakítja.
Mi teszi különlegessé? Az értékes jutalmak.
A figyelemfelkeltő (de üres) előnyökkel szemben a GAP olyan szintlépéses juttatásokat kínál, amelyek valóban számítanak: korai hozzáférés az új kollekciókhoz, ingyenes szállítás és exkluzív promóciók, amelyek révén a vásárlók úgy érzik, hogy észreveszik és értékelik őket.
Mi áll a GAP 2025-ös újjáéledésének hátterében? Az AI és az adatok. Rengeteg adat.
Email marketingjük teljes mértékben személyre szabott, kezdve a tárgysortól és termékajánlásoktól, egészen az időzítésig, mindegyik a vásárlói viselkedés alapján van kialakítva.
A bolti és online élmények is szorosan integrálva vannak. A mobil alkalmazás szinkronizálódik a tevékenységeddel, jutalmi státuszoddal és helyszíneddel, miközben a boltból történő szállítási modell optimalizálja a készletet és felgyorsítja a szállítást, elkerülve a „nincs raktáron” frusztrációt.
Még a termékek elérhetősége és promóciók is geo-személyre szabottak. A budapesti vásárlók nem ugyanazokat a tartalmakat látják, mint a párizsiak: másik kezdőoldalt, időjárás alapú ajánlásokat és helyi boltüzeneteket kapnak.
Ez a szintű összehangolt omnichannel személyre szabás nemcsak figyelemre méltó, hanem nélkülözhetetlen is. 2025-ben a GAP pedig pontosan azt a zökkenőmentes, intelligens élményt kínálja, amire a mai vásárlók igazán vágynak.
A GAP 2025-ös marketingstratégiája bizonyítja, hogy egy hagyományos márka is képes modern újjáéledésre, ha figyel, fejlődik, és tudatosan vezet.
A nosztalgikus történetmesélés és a kulturális relevancia ötvözésével, az okos technológiákba és a személyre szabásba történő befektetéssel, valamint az őszinte kapcsolatok kiépítésével a GAP a „fakó kedvencből” komoly versenytárssá vált.
Míg a versenytársak a virális tartalom hajszolásával foglalkoznak, a GAP valódi értéket épít inkluzív kampányokkal, omnichannel kiválósággal és adatalapú döntésekkel, amelyek valóban a vásárlókat szolgálják.
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Fedezd fel a Maev sikerének titkát, és tudd meg, hogyan vált a nyers kutyaeledel startup az Egyesült Államok egyik vezető prémium márkájává. […]
Hogyan tudsz könnyen és gyorsan személyre szabott tartalmat elhelyezni az oldaladon? Cikkünkből megtudhatod. […]
Olyan marketing stratégiákat mutatunk be, amelyekkel sikeres Black Friday, Cyber Monday és karácsonyi kampányokat futtathatsz webáruházaddal. […]
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.