A Kiss My Keto webshop ketogén életmóddal kapcsolatos termékeket forgalmaz. A cég DTC modellben működik, tehát közvetlenül a fogyasztóknak értékesítik az általuk gyártott termékeket.
Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogyan csökkentette a kosárelhagyási rátát, növelte az e-kereskedelmi konverziós rátát és szerzett új feliratkozókat a webshop néhány egyszerű popup kampány segítségével.
Vágjunk is bele!
Ismerjük meg a Kiss My Keto webshopot
Michael Herscu és Alex Bird 2016-ban alapította a Kiss My Keto márkát.
A cég ötlete akkor pattant ki a fejükből, amikor rájöttek, hogy mennyire nehéz jó minőségű, autentikus termékeket vásárolni, amelyek a megfelelnek az általuk is követett keto diéta elveinek. Mindössze néhány olyan márkát találtak, ahol a termékek a megfelelő összetevőket tartalmaztak és betartották a keto diétában előírt makrotápanyag arányt.
Számos évet és több ezer órát eltöltöttek a ketogén diéta kutatásával, melynek köszönhetően végül sikerült tökéletesíteni receptjeiket. A végeredmény: finom, ketogén étrendnek megfelelő ételek, rágcsálnivalók és táplálékkiegészítők.

Kihívások
A Kiss My Keto webshopnak az évek alatt sikerült nagy forgalmat terelnie az oldalra, azonban sok látogató vásárlás nélkül távozott. Szerették volna növelni a konverziós rátájukat, és ezzel együtt a bevételüket, ezért az OptiMonk Digitális Ügyfélélmény Optimalizációs csapatához fordultak.
A szakértők beleásták magukat a weboldal Google Analytics fiókjába és számos lehetőséget találtak, amelyekkel javítani lehetne a Kiss My Keto eredményeit.
Végül négy fő látogatói szemenst határoztak meg, akikre mindenképp fókuszálni szerettek volna:
- Új látogatók a főoldalon
- Termékoldalt böngésző látogatók, akik vásárlás nélkül távoznak
- Kosárelhagyók
- Látogatók aktív kuponkóddal
Lássuk részletesen, milyen kampányokat állítottak be ennek a négy szegmensnek!
Megvalósítás
Nincs olyan popup vagy üzenet, amely minden egyes fogyasztóval rezonálna. Ezért fontos, hogy szegmensekre bontsuk a látogatóinkat és egyedi, a problémáikra célzott kampányokat állítsunk be minden egyes szegmensnek.
1. Ismerd meg az új látogatóidat
Az új látogatók a főoldalon jellemzően még nem ismerik a weboldalunkat és még nem biztosak abban, hogy mit is szeretnének. Ráadásul a főoldalról elérhető rengeteg kategória és termék miatt könnyedén döntésképtelennek érezhetik magukat, ami magas visszafordulási arányt eredményezhet.
Érdemes egy olyan popupot beállítani ezeknek a látogatóknak, mely segíti őket a továbbnavigálásban, miközben mi is több információt szerzünk róluk.
A Kiss My Keto kampányának három fő célja is volt:
- Segíteni a döntést az új látogatóknak
- Hírlevél feliratkozókat gyűjteni
- Személyre szabott termékajánlást mutatni a látogatónak
Mindezt egy popuppal. Mutatjuk, hogyan csinálták!
A popup első oldalán egy egyszerű kérdést tettek fel a látogatóknak: “Milyen terméket keresel?”, miközben a válaszért 10% kedvezményt ígértek:

A kérdés megválaszolása után megjelent a második oldal, ahol az e-mail címet kérték be a látogatóktól:

Az e-mail cím megadása után pedig láthatóvá vált a kuponkód, valamint a személyre szabott termékajánlás a korábbi kérdésre adott válaszuk alapján:

20,33%-os konverziós rátája volt a kampánynak és 762 új e-mail felirakozót sikerült gyűjteni vele, így kijelenthetjük, hogy igen sikeres volt.
A begyűjtött adatokat pedig (nemcsak az e-mail címet, hanem azt is, hogy milyen termékek iránt érdeklődnek) az OptiMonk integrációjának köszönhetően könnyedén átadták a Kiss My Keto által használt hírlevél rendszerbe. Így onnan is személyesebb üzeneteket tudtak küldeni az új feliratkozóknak.
2. Monetizáld a termékoldalt böngészőket
A Kiss My Keto második kampánya olyan látogatókat célzott, akik valamelyik termékoldalon tartózkodtak, de a kosaruk még üres volt.
A vásárlás nélkül távozó látogatókat szerették volna visszafordítani, ennek érdekében pedig egy kilépésre megjelenő popupot állítottak be nekik, melyen 15% kedvezményt ajánlottak feliratkozásért cserébe.
Valamint a dinamikus szövegcsere funkció használatával a termék nevét is megjelenítették, amelyet a látogató a kilépés előtt böngészett. Így a látogató azt érezte, hogy egy személyre szabott ajánlatot kapott.

A Kiss My Keto csapat ezúttal is egy többlépéses popupot használt, és csak a második oldalon kérték be az e-mail címet:

A harmadik oldalon pedig megjelenítették a kuponkódot, amit a jobb eredmények érdekében először A/B teszteltek. Egy generikus, fix kuponkódot (“15OFF”) versenyeztettek meg egy automatikusan generált, egyedi kuponkóddal, ami random karaktereket és valós, 3 napos lejárai időt tartalmazott. Az egyedi kuponkód 16%-kal jobban konvertált, mint a fix kuponkód.
Kattints ide, ha érdekel, hogyan tudod beállítani az egyedi kuponkódot OptiMonk fiókodban.
3. Mentsd meg a kosárelhagyókat
A kosárelhagyóknak nagyon gyakran csak egy utolsó lökésre van szükségük a rendelésük véglegesítéséhez. Ezért is döntött úgy a Kiss My Keto csapata, hogy 15% kedvezményt ajánl nekik.
A kilépésre megjelenő popupot pedig egy visszaszámlálóval is felturbózták, hogy növeljék a sürgősség érzetét.

Ennek a kampánynak köszönhetően a kosárelhagyók 15,05%-át sikerült megmenteniük.
4. Emlékeztesd látogatóidat kuponkódjukra
Azok a látogatók, akik feliratkoztak egy OptiMonk popupon keresztül és hozzájutottak kuponkódjukhoz, egy emlékeztető sticky bar-ral is találkoztak. Ez a kampány biztosította, hogy a látogatók nem feledkeznek meg a kuponkódjukról.

A kuponkóddal rendelkező látogatók 50%-a találkozott a kampánnyal, 50%-uk pedig nem. Az A/B teszt pedig egyértelműen bizonyította, hogy az emlékeztető sticky bar nagyon hasznos és növeli a kuponkód felhasználási arányát.
Egész pontosan 19,32%-kal volt magasabb az e-kereskedelmi konverziós rátája azoknak a látogatóknak, akiknek megjelent a sticky bar.
Eredmények
Íme a fő eredmények, melyeket a Kiss My Keto két hónap alatt elért a popupok használatával:
- 7,17%-os növekedés az e-kereskedelemi konverziós rátában
- 19,29%-os csökkenés a kosárelhagyási rátában
- 3 300 új feliratkozó
- 808 felhasznált kuponkód, ami összesen 17 070 935 Ft (46 762 dollár) extra bevételt hozott
Michael Herscu személyes üzenete más webáruház tulajdonosoknak:

One thought on “3000+ új feliratkozó, 800+ felhasznált kupon és több mint 17 millió extra bevétel popupokkal”