A popup-ok már egy ideje velünk vannak, és játékban is maradnak még sokáig. Egyelőre nincs jobb módja a látogatók figyelmének megragadásának, mint a vásárlási folyamatot segítő popup kampányok helyes kialakítása. Ugyanígy a személyre szabott ajánlatok promotálása és a perszonalizált látogatói élmény kialakítása sem elképzelhető másképpen.
Ha stratégikusan használod a popup-okat, valójában jelentősen javíthatod a felhasználói élményt a weboldaladon, ahelyett, hogy idegesítő felugró ablakokkal rontanád azt.
Ebben a blogbejegyzésben belemerülünk abba, hogyan működnek a legjobban a popup-ok. Megnézünk 18 híres weboldalt, amelyek már sikeresen használják őket a látogatóik megszólítására és ezáltal a konverziós arányok javítására és a hatékonyabb lead generálásra.
Lássuk hát!
A popup, vagy más néven felugró ablak, egy olyan vizuális üzenet, amely a képernyőn megjelenve megragadja a látogató figyelmét, jellemzően valamilyen konkrét céllal, például:
Egy jól célzott popup nem zavaró, hanem segít a látogatónak a döntésben, és közben mérhetően javítja a konverziós arányokat.
A popupok típusai lehetnek:
Nem véletlen, hogy a legnagyobb márkák is használják őket: mert bizonyítottan működnek.
Segítségükkel kiemelheted a legfontosabb ajánlataidat, párbeszédet indíthatsz a látogatókkal, és finoman a vásárlás felé terelheted őket, mindezt egy kompakt, jól célzott felületen keresztül.
Ahogy a legtöbb marketingeszköznél, a popupok esetében is igaz: az ördög a részletekben rejlik. Nézzük meg, mikor válhatnak hasznunkra, és mikor érdemes inkább óvatosan bánni velük!
Akár lead-eket szeretnél generálni, akár több látogatót alakítanál fizető ügyfelekké, a popup-okat hatékonyan használhatod ezeknek a marketing céloknak az elérésére.
Nézzünk meg néhány nagyszerű popup példát vezető e-kereskedelmi márkáktól.
Remélhetőleg találsz némi inspirációt Te is ezen a listán!
Iparág: Sport- és divatruházat
Ez az egyszerű popup az Alo Yoga-tól azt a célt szolgálja, hogy email címeket gyűjtsön, amikor a látogatók a weboldalukra érkeznek. Minden alkalommal, amikor egy látogató kitölt egy email opt-in űrlapot, az Alo Yoga egy új lead-et szerez, amit a jövőben különféle csatornákon érhet el.
A lead mágnes popup-ok akkor működnek a legjobban, ha van egy szembeötlő ösztönződ, ami meggyőzi a látogatókat a feliratkozásra, mint például a képen látható 10% kedvezmény.
Iparág: Turisztikai kiegészítők és utazási holmik
Amikor lead-eket generálsz popup segítségével, biztosítanod kel a lead mágnesed kiemelt hatását, a termékeid bemutatása és a márkaismertség építése mellett. Pontosan ezt csinálja a Beis travel ebben a nagyszerű példában egyszerű szöveggel és egy igényes termékfotóval.
Az olyan lightbox popup-ok, mint ez is, vonzó vizuális kontrasztot biztosítanak a weboldalad alap felületével szemben, az arculattal összhangban segítve, hogy a látogatók odafigyeljenek az ajánlatra.
Iparág: Kozmetikumok
Ez a popup a Bubble Skincare-tól arra invitálja a weboldal látogatóit, hogy “Legyenek Bubble Insiderek”, ami egy kicsit más ízt ad az ajánlatuknak. Ahelyett, hogy csak egy kedvezményre támaszkodnának, hogy rábírják a látogatókat az email feliratkozásra, a cég az email listájukat egy exkluzív klubként mutatja be, amihez csatlakozni lehet.
Az exkluzivitás nagyon erős motiváció az e-kereskedelemben, ezért érdemes megfontolni ezt a stratégiát, amikor popup kampányokon gondolkodunk!
Iparág: Konyhai eszközök
A Caraway egy teljes képernyős popup-ot mutat a szállítási ajánlatuk népszerűsítésére, ahelyett, hogy egy kisebb lightbox popup-ot használnának. Ez segít abban, hogy minden felhasználót arra ösztönözzenek, hogy teljes mértékben az ajánlatukkal foglalkozzanak.
Ez a megközelítés azért működik jól, mert a Caraway-nak nagyon értékes ajánlata van. A szállítás ingyenessége az egyik legmeggyőzőbb ösztönző, ami az online vásárlásban létezik, ennek kreatív promóciójára nagyon hatékony megoldás a képen látható kreatív megvalósítás.
Iparág: SaaS
Ahelyett, hogy egy kedvezménnyel kezdenének, a Clickup a termékük által nyújtott értéket népszerűsíti. Az egyedi értékesítési ajánlatod megjelenítése nagyszerű módja a weboldal popupok helyes használatának.
Amikor app letöltéseket próbálsz generálni SaaS vállalkozásként, a sikerhez előbb meg kell magyaráznod, hogyan profitálhatnak a felhasználók a szoftvered használatából!
Iparág: Marketing technológia, SaaS
Mint a ClickUp, a CoSchedule is kiemeli a szoftverük időt megtakarító funkcióit. A popup célja az, hogy a felhasználókat arra ösztönözze, hogy kipróbálják a Chrome bővítménybe csomagolt ingyenes demójukat.
Az alkalmazásuk nagyméretű képernyőképe segít a potenciális felhasználóknak elképzelni, hogy mi vár rájuk, ha letöltik az alkalmazást.
Iparág: Cipőipar
Ebben a lead márnes popup-ban a Crocs az email listájukat ajánlja fel, hogy naprakész maradhass a márka tevékenységével kapcsolatban. Érdemes észrevenni, hogy bár kínálnak 15%-os kedvezményt, de azt nem a főcímben helyezték el, mint a legtöbb “magyar módi, JóLeszAzÚgy” megközelítés esetén.
Azáltal, hogy a frissítésekhez való első hozzáférés előnyére összpontosítanak, és nem egy anyagias és sablonos kedvezményre, a Crocs igyekszik olyan email előfizetők bázisát építeni, akik valóban lelkesek is a márkájuk iránt.
Iparág: Szabadúszó szolgáltatások piactere
Ez a popup a Fiverr-től akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó feliratkozik a szoftverükre, arra ösztönözve az új felhasználókat, hogy töltsék le az alkalmazásukat is. A QR kód beillesztése a popup-ba megkönnyíti az alkalmazás letöltését a telefonodon, ami növeli a kampány konverziós arányát.
Ha olyan utókonverziós értesítést használsz, mint ez, győződj meg róla, hogy rendkívül könnyűvé tetted az új ügyfeleid számára a következő lépés megtételét.
Iparág: Kozmetikumok
A Glossier humoros és titkot sugalló szöveget használ, hogy ösztönözze a felhasználókat, az email listájukhoz csatlakozásra.
Figyelj arra, hogy ez náluk azért működik, mert személyes, intim kapcsolatot ápolnak az ügyfeleikkel. Ez a megközelítés például nem működne más márkáknál, amelyek professzionálisabb hangnemet használnak, ahogyan a megszokott hazai bullshit marketing üzeneteket puffogtató áruházak esetében sem.
Iparág: SaaS
A Hootsuite popup-ja a weboldal látogatóinak 60 napos ingyenes próbaverziót kínál a szoftverükből. Ez különösen vonzó ajánlat, mert, ahogy írják, “1 extra hónap ingyen! jár”
Amikor van egy ajánlat, amelyről a látogatók úgy érzik, hogy csak akkor férhetnek hozzá, ha igent mondanak egy popup CTA-ra, akkor magas lesz a konverziós arány. Végül is, a sürgősség érzése nagyszerű motiváció az emberek számára, hogy most cselekedjenek, ahelyett, hogy későbbre halasztanák.
Érdemes ellesni a címsort is és okulva belőle nem dózerrel ledorongolni ártatlan látogatóink böngészési élményét egy ” Pórbáld ki MOST” típusú üzenettel!
Iparág: Kozmetikumok
A Kylie Cosmetics lokáció alapú perszonalizációt használt, hogy tájékoztassa a különböző országokból érkező látogatókat a szállítási politikájukról. Ebben a popup példában például tájékoztatja a magyar felhasználókat, hogy a márka bizony szállít Magyarországra.
Ez egy rendkívül hasznos popup, mert egy magyar weboldal látogató nem lehet biztos abban, hogy rendelhet-e a Kylie Cosmetics-tól, és a kampány megkíméli őket attól, hogy maguknak kelljen kikeresniük ezt az információt.
Iparág: Ékszeripar
A Pandora két különböző dolgot csinál ezzel a kosár oldali popup-pal. Először is, megdicsérik a felhasználót az ízléséért a kiválasztott termékek alapján. Ez egy szép gesztus, amit sok vásárló értékelni fog.
Másodszor, hiányérzetet teremtenek azzal, hogy elmondják a látogatónak, hányan nézik éppen azt a terméket, ami a kosarában van. Ez egy finom emlékeztető, hogy ha nem cselekszenek gyorsan, akkor lehet, hogy nem jutnak hozzá ahhoz a termékhez, amely iránt érdeklődnek.
Iparág: Szépségápolás
Ebben a popup-ban a Sephora egy élő eseményt népszerűsít, ahol a Gucci egyik képviselője tart előadást.
Ha valaki izgatott az esemény miatt és úgy dönt, hogy “RSVP-zik”, a Sephora új lead-et szerez és értékes információkat gyűjt róla.
Iparág: Női ruházat
A Skims kezdőlapjának popup-ja lehetővé teszi a nemzetközi látogatók számára, hogy kiválasszák a lokációt és pénznem preferenciáikat. Ez a kis lépés nagy javulást okoz a felhasználói élményben.
Mindenképpen érdemes megfontolni egy hasonló megvalósítást, ha a weboldalad nagy forgalmat kap a világ minden tájáról.
Iparág: Fogfehérítés és szájápolás
A legtöbbször a weboldalad látogatói nagyobb valószínűséggel válaszolnak egy olyan ajánlatra, amelynek van egyfajta titokzatos érzete, mintsem egy olyanra, amely egy konkrét kedvezményt ígér.
Amikor az emberek egy rejtélyes ajándék kampányt látnak, mint a Snow-é, természetesen kíváncsiak arra, hogy mennyi kedvezményük lesz, és hajlandóak feliratkozni egy email listára, hogy megtudják.
Legyél Te a következő, aki nem egy újabb balkáni “20% KEDVEZMÉNY CSAK MA!!!” típusú stratégiát követ, hanem figyelembe veszi, hogy a hasonló kampányokra már teljesen immúnisak a vásárlók.
Iparág: Kutyaeledel és állateledel
A The Farmer’s Dog egy kvíz popup űrlapot használ, amelynek célja a visszajelzések gyűjtése arról, hogy miért nem vásároltak a látogatók.
Ez rendkívül értékes információ lehet, segítve a weboldalad optimalizálását a jobb konverziókhoz és a gyakori kifogások vagy panaszok kezeléséhez.
Iparág: Divatruházat
Ez a lead generáló popup az Urban Outfitters-től azért figyelemre méltó, mert nagyon jól beleolvad a weboldaluk többi részébe.
Az egyszerűen látható “Nem köszönöm” opcióval alig érezzük, hogy megszakítanák a vásárlóik böngészési élményét.
Iparág: Női ruházat és fehérnemű
A Victoria’s Secret egy egyszerű, de hatékony popup-ot használ, amely 10% kedvezményt kínál az első vásárlásra.
A márka arra használja a popup-ot, hogy ösztönözze a látogatókat a vásárolásra, és hogy emellett lead-eket is gyűjtsön vele.
Minden alkalommal, amikor új popup-ot hozol létre, érdemes néhány bevált gyakorlatot szem előtt tartanod, hogy a legtöbbet hozd ki belőlük.
Akár kosár elhagyását megakadályozó popup-ot, akár ajándék kedvezményes popup-ot készítesz, itt van négy tipp is, hogy biztosítsd a kívánt hatás elérését.
Nagyon fontos, hogy ne ess túlzásba a weboldaladon megjelenő popup-okkal! Ha folyamatosan bombázod a látogatóidat velük a főoldaltól a termékoldalakig, azzal csak rontani fogod a felhasználói élményt.
Ráadásul a popup-jaid nem fogják elérni a kívánt hatást, mivel mindenki hozzászokik ahhoz, hogy bezárja őket anélkül, hogy még csak elolvasná az üzeneteidet.
Az időzítés kulcsfontosságú hatékony popup kampányok létrehozásában. Egyetlen popup is lehet nagyszerű konverziós arányú, vagy éppen siralmasan rossz, attól függően, mikor jeleníted meg.
Egy gyors ökölszabály a popup-ok megjelenítésének időzítéséhez: gondolj arra az interakcióra, amit a látogatóidtól el szeretnél érni. Biztosítanod kell, hogy a popup akkor jelenjen meg, amikor a CTA releváns a felhasználóid számára.
Például, ha több e-mail feliratkozót szeretnél generálni egy első vásárlásra adott kedvezménnyel, akkor érdemes már korán megjeleníteni az e-mail feliratkozó popup formot a vásárlói út elején. Így a weboldalad látogatói máris tudatában lesznek annak, hogy vár rájuk egy százalékos kedvezmény, amíg vásárolnak.
Az A/B tesztelés minden kampányodnál alapvető bevált gyakorlat lehet. Kipróbálhatsz teljesen különböző popup-okat, vagy megnézheted, hogy a meglévő popup variációi közül melyik hoz jobb eredményeket.
Szintén jó ötlet különböző kampánytípusokat tesztelni egymással szemben, például kipróbálhatod mind a lightbox popup-okat, mind a teljes képernyős popup-okat az egyik kampányodban.
Végül fontolóra veheted az A/B tesztelést különböző design elemekkel, mint például színsémák, betűtípusok, képek és szövegezés.
A személyre szabott üzenetek segítenek erős kapcsolatot kialakítani a felhasználókkal, mivel növelik az általad küldött üzenetek relevanciáját. Az olyan adatok felhasználása, mint a lokáció és a korábbi interakciók, segíthetnek perszonalizálni a popup-jaidat és növelni a konverziók esélyét.
A kilépési szándékot gátló (exit-intent) popup-ok olyan kampányok, amelyek akkor jelennek meg, amikor a felhasználó éppen bezárná a weboldalt. Asztali számítógépen a kilépési szándékot a felhasználó kurzorának követésével érzékelik. Amikor gyorsan a képernyő jobb felső sarkába mozgatják a kurzort (azaz ahol a kilépés gomb van), akkor aktiválódik az exit-intent popup. Mobil eszközökön a kilépési szándékot olyan események váltják ki, mint a gyors felfelé görgetés és a weboldal jobb felső sarkának megérintése.
Ahhoz, hogy elkerüld a weboldal látogatóinak idegesítését a popup-okkal, biztosítsd, hogy csak mértékkel és csak megfelelő helyzetben használod őket. Soha ne használj több weboldal popup-ot ugyanazon az oldalon. Ügyelj arra, hogy a popup releváns legyen az oldal tartalmához képest, és értéket nyújtson az egyes felhasználóknak. Szintén fontos, hogy a felhasználók könnyen bezárhassák őket, hogy elkerüld a frusztrációt. Időzített popup-ot használhatsz, hogy a felhasználóknak elegendő idejük legyen felfedezni a weboldaladat, mielőtt megjeleníted nekik az ajánlatot vagy a cselekvésre ösztönző felhívást. Bármilyen típusú weboldal popup-ot is használsz, mindig ügyelj arra, hogy minden popup a vásárlást segítő üzenetet tartalmazzon, amely valódi értéket hoz a felhasználóid számára. Végül mindig fontolóra veheted a kilépési szándékot jelző popup használatát, amely akkor jelenik meg, amikor a felhasználó el akarja hagyni az oldalt, így nem zavarod meg a böngészési élményét.
A releváns mérőszámok nyomon követése alapvető a weboldal popup-ok hatékonyságának mérésében. Több KPI-t (kulcs teljesítmény mutatót) is figyelemmel kell kísérned, beleértve a kattintási arányokat, a konverziós arányokat és a visszafordulási arányokat.
Most, hogy végignézted a 18 nagyszerű popup példánkat, remélhetőleg találtál valami hasznosat a saját weboldalad számára is! A popup-ok népszerűsége a top e-kereskedelmi márkák között nem véletlen – hiszen egyértelműen pozitív bevételi eredményeket hoznak.
Kis- és Középvállalkozásként a popup-ok költséghatékony, megbízható módszert kínálnak a konverziós arányok és a bevétel növelésére. A popup-ok stratégiai megjelenítése blogoldalakon vagy a termékböngészés munkamenetében remekül irányíthatja a látogatókat a vásárlás irányába, ezzel maximalizálva a meglévő weboldal-forgalmad valódi potenciálját.
Az általunk tárgyalt popup stratégiák könnyű implementálásához az OptiMonk több száz popup sablont kínál, amelyekkel pillanatok alatt elindulhatsz. Ráadásul 14 napig ingyenesen kipróbálhatod az OptiMonk-kot, tehát nincs ok a halogatásra – regisztrálj már ma ingyenesen!
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.