Az e-mail marketing egyfajta hídként funkcionáló, személyre szabott üzenetküldési forma, amely összeköti a márkádat a potenciális és meglévő ügyfelekkel. Ez a közvetlen kommunikációs csatorna nem csupán az eladásokat növeli és hűséges ügyfélbázist épít, hanem hosszú távon a márkaismertséget is erősíti, miközben egyedi hangvételt alakít ki a vásárló és a márka között.
Egy jól megtervezett és kivitelezett e-mail marketing stratégia tehát nem csak a jelenben, de a jövőben is meghozza a várt eredményeket, és hozzájárul a vállalkozásod hosszú távú sikeréhez.
Azonban, ha nem tartod a lépést az árral, könnyen lemaradhatsz. A 15, sőt akár az 5 évvel ezelőtti stratégiák már nem állják meg a helyüket a mai, zajos digitális hirdetés-áradatban. A célcsoportod nap mint nap elárasztva érzi magát marketing e-mailekkel, így csak valóban különleges tartalommal tudsz kiemelkedni a tömegből.
Ha azt szeretnéd, hogy kampányaid ne csak szép számokat produkáljanak, hanem valóban kiemelkedő megtérülést is hozzanak, akkor egy olyan e-mail marketing stratégiára lesz szükséged, amely releváns, magas értékű tartalmat kínál a feliratkozóidnak.
Ebben a cikkben három olyan stratégiát mutatunk be, amelyek az e-mail marketing kampányaid ROI-ját új magasságokba repítik.
Tarts velünk!
Ha azt szeretnéd, hogy az e-mail feliratkozóid lelkesen olvassák az e-maileidet, olyan tartalmat kell nekik szállítanod, ami igazán leköti őket. Ez azt jelenti, hogy szegmensekre bontanod feliratkozóidat, majd személyre szabott e-maileket küldesz az egyes csoportoknak.
A legjobb módja annak, hogy megértsd a látogatóid igényeit és vásárlási szándékait, ha közvetlenül megkérdezed őket. Ezt a folyamatot zero-party adatgyűjtésnek nevezik, és segít a jövőbeni e-maileid hatékonyságának növelésében.
Egy népszerű módja az információgyűjtésnek az e-mail feliratkozási folyamat során történik. Ez az ideális pillanat ugyanis arra, hogy információt gyűjts az e-mail kapcsolataidról (amikor éppen csatlakoznak az e-mail listádhoz). Például, miközben a látogató e-mail címét kérdezed, megkérdezheted tőle azt is, hogy milyen típusú termékek érdeklik.
Azonban mindig ott lebeg ez a veszély a levegőben: hogy ha túl sok mezőt adsz hozzá az e-mail feliratkozási formhoz, az csökkentheti a konverziós arányokat.
Szerencsére van egy megoldás, amely lehetővé teszi a zero-party adatok gyűjtését anélkül, hogy új feliratkozókat kellene feláldoznod:
Oszd két lépésre a listáépítő kampányaidat.
Először megjeleníted a megszokott e-mail marketing feliratkozási felugró ablakodat, amely így nézhet ki:
Aztán, miután a potenciális ügyfeleid feliratkoztak az email listádra, kérhetsz tőlük további információt a köszönő oldalon.
Például így:
Mivel nagyon kevés erőfeszítést igényel egy ilyen kérdés megválaszolása, szinte minden látogatód megteszi. Ennek a plusz információnak hatalmas előnye lehet, lehetővé téve, hogy tartalom naptáradat feltöltsd személyre szabott kampányokkal, a különböző szegmensek számára.
Így állíthatsz be egy ilyen email listáépítő kampányt, mint a fenti:
2. Adj hozzá egy visszajelzés-gyűjtő űrlapot a köszönő oldaladhoz és tegyél fel egy kérdést, amely lehetővé teszi a feliratkozóid szegmentálását.
3. Állítsd be az integrációkat, hogy minden zero-party adatot biztosan elküldj az email szolgáltató(i)dnak.
Sok marketingszakember csak orráig lát és a perszonalizációt csak a kiküldött emailjeik tetején használja, amikor nevén nevezi a feliratkozót.
Mindeközben valójában személyre kellene szabnod mindent az email tárgysorától kezdve a benne lévő tartalommarketingig, perszonalizálnod kellene a landing oldalt is, amit látogatóid látnak, hogy amikor rákattintanak az email kampányaidból, az oldalon is személyre szóló üzenettel találkozhassanak.
Ez garantálja, hogy a kattintási arányod ne menjen veszendőbe, hiszen a landing oldal is úgy lesz optimalizálva, hogy növelje az eladásokat. Ez egy kiváló eszköz a hűség kialakítására és arra, hogy a feliratkozóid izgatottan várják a következő kampányodat vagy havi hírleveledet.
A VIP ügyfeleid a legértékesebb ügyfeleid, ezért mindenképpen figyelembe kell venned őket, amikor az e-mail marketing stratégiádat kialakítod. Az a plusz lépés, hogy személyre szabod a landing oldalt, amit a leglojálisabb ügyfeleid látnak, még jobb ROI-t eredményez az e-mail kampányaid számára ebben a szegmensben.
Testreszabhatod ezeket a landing oldalakat egy különleges VIP ajánlattal, és még a címsort is összehangolhatod az e-mail kampány tárgysorával.
Az, hogy emlékezteted az ügyfeleidet az e-mail ajánlatodról a weboldaladon, azt jelenti, hogy a weboldalon belüli ügyfélélmény közvetlenül kapcsolódik az e-mail tartalomhoz.
Ez az e-mail marketing stratégia akár 20%-kal is növelheti ezeknek a szegmenseknek a konverziós arányát.
Így implementálhatod ezt az email stratégiát:
A vállalkozások gyakran kérdezik meg a feliratkozók keresztnevét az email feliratkozási folyamat során, ami lehetővé teszi számukra, hogy személyre szabottan köszöntsék őket az emailjeikben és a tárgysorokban.
De miért ne használnánk ezt az információt a landing oldalaink személyre szabásához is, melyekre az e-mail kampányainkból érkeznek érdeklődőink?
A látogatóid le lesznek nyűgözve, amikor egy email kampányból érkezve a landing oldaladon egy személyre szabott címsort látnak, mint például „Szia Ryan, örülünk, hogy újra itt vagy!
A landing oldalaid személyre szabása, nem csak az email tartalmad, jelentős lökést adhat az email marketing kampányaid konverziós arányának és költséghatékonyabbá teheti azok futtatását.
Az ilyen típusú perszonalizált tartalmat a következő lépésekkel állíthatod be:
3. Használd a „Visited URL” szabályt és célozd meg azokat a felhasználókat, akik az email kampányaidból érkeznek.
Az email marketing kulcsfontosságú csatorna minden online vállalkozás számára, és alapvető eleme az átfogó digitális marketing stratégiának. Ezért olyan fontos, hogy naprakész legyél a legfrissebb taktikákkal kapcsolatban, amelyek növelik az email kampányaid ROI-ját.
Ebben a cikkben három stratégiát mutattunk be, amelyek segítenek a leadek gondozásában és több feliratkozót alakítanak át új ügyfelekké.
Az OptiMonk-kal hozzáférhetsz előre elkészített email listáépítő sablonokhoz, kihasználhatod a legtöbb email szolgáltatóval való integrációit, és személyre szabhatod a vásárlói élményt a landing oldalaid látogatói számára.
Regisztrálj egy 14 napig ingyenes fiókra és kezdd el már ma elérni az email marketing céljaidat!
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.