Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé

Chefs.hu főoldala.

A Chefs.hu gamifikációs popup A/B tesztet indított annak érdekében, hogy interaktív módon bővítse e-mail listáját és ösztönözze a vásárlásokat egyre növekvő hirdetési költségek mellett.

+45,14%feliratkozási arány
Chefs.hu főoldala.

Tartalom

 

Ismerd meg a Chefs.hu-t

A Chefs UNIFORM Kft. üzemelteti a Chefs.hu-t, amely 2008 óta prémium munkaruházatot és professzionális konyhai eszközöket kínál a vendéglátóipar számára. Kínálatában világszínvonalú kések (Wüsthof, Kasumi, Dick, KAI), szakács- és cukrászruházat, lábbelik és egyéb munkaeszközök találhatók. Céljuk, hogy megbízható minőségű termékekkel támogassák a szakmai igényességet, legyen szó szakácsokról, cukrászokról vagy otthoni főzőkedvelőkről. A webshop mellett budapesti szaküzlet is működik, ahol a vásárlók személyesen is megtekinthetik a termékeket.

Weboldal:
chefs.hu

Iparág:
Vendéglátóipari munkaruházat és konyhai eszközök

Alapítás:
2008

Chefs.hu üzlete

A kihívás

Az utóbbi években a hirdetési költségek jelentős mértékben emelkedtek, különösen a kiskereskedelmi szektorban. A Chefs.hu esetében sem volt ez másként: a megszokott költségszint mellett egyre kevesebb konverziót lehetett elérni a fizetett csatornákon keresztül.

Ebben a környezetben a vállalat számára stratégiai prioritássá vált a saját marketingcsatornák — elsősorban az e-mail adatbázis — megerősítése. 

Az e-mail lista bővítése nemcsak a közvetlen értékesítést szolgálta, hanem hosszú távon is lehetőséget teremtett a vásárlói kapcsolatok építésére, újraaktiválására és a célzott kommunikációra, hirdetési költség nélkül.

A megoldás

A Chefs.hu egy gamifikációra épülő popup kampánnyal bővítette listaépítési stratégiáját, amely a ,,Kaparj és nyerj” típusú mechanizmusra épült. A cél az volt, hogy interaktív módon ösztönözzék a látogatókat feliratkozásra, miközben azonnali kedvezménnyel motiválják őket a vásárlásra.

Korábbi tapasztalatok alapján a Chefs.hu célcsoportjánál jól működtek a játékos, vizuálisan feltűnő popupok – különösen a Szerencsekerék típusú megoldás bizonyult hatékonynak. 

Szerencsekerék popup

Ezúttal azonban egy Multi-kampány A/B teszt keretében azt vizsgálták meg, hogy egy alternatív, „Kaparj és nyerj” típusú popup még jobb eredményeket hozhat-e.

Az eredmény

A Chefs.hu A/B tesztje során a „Kaparj és nyerj” kampány 8,52%-os feliratkozási arányt ért el, szemben a Szerencsekerék 5,87%-os eredményével – ez 45,14%-os növekedést jelentett a feliratkozásokban. 

Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a célcsoport jobban reagált az újszerű, meglepetésre épülő interakcióra.

A teszt tanulsága, hogy a különböző gamifikációs mechanizmusok hatékonysága eltérő lehet, ezért érdemes rendszeresen tesztelni és finomhangolni az eszközöket. Különösen olyan piaci környezetben, ahol a hirdetési költségek folyamatosan emelkednek, a saját csatornák – például az email lista – tudatos építése kritikus fontosságúvá válik. 

A kampány nemcsak az adatbázis bővítését támogatta, hanem hozzájárult a konverziók növeléséhez és a vásárlói elköteleződés erősítéséhez is.

Szeretnél hasonló kampányt indítani? Nézd meg használatra kész sablonjainkat, és kezdj el még ma dolgozni a saját sikeres stratégiádon!

További esettanulmányokat
böngésznél?
+20%rendelés

Így növelte 20%-kal rendeléseit az Inkness

Így növelte 20%-kal rendeléseit az Inkness? Az Inkness célja nemcsak a kiváló termékek forgalmazása, hanem

+45%bevétel

Így növelte bevételét a Velekey Ékszervilág

Így növelte bevételét a Velekey Ékszervilág A Velekey Ékszervilág a vásárlási élmény optimalizálása érdekében keresett

+5,64%bevétel

Játék a konverziókkal: hogyan lépett szintet a Gémklub az OptiMonkkal?

Hogyan csökkentette a kosárelhagyást a Gémklub az OptiMonkkal? A Gémklub az online vásárlási élmény javítása

Belevágnál?
Kezdj 2 perces varázslónkkal!

Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!