Így javította vásárlói élményét a Czár ékszer

webshop

Czár ékszer webáruház közel 230 ezer forint extra bevételt szerzett mindössze 26 nap alatt az OptiMonk segítségével, ami 26,2%-os bevételnövekedést jelenthet éves szinten.

+26,2% éves bevétel
230 000 Ftextra bevétel
+362feliratkozó
webshop

Tartalom

Ismerd meg a Czár Ékszert

A Czár Ékszer webáruház több mint 10 000 nőnek segített már megtalálni önmagát a bőrbarát, csillogó ékszereivel.

A kínálatban megtalálhatók a Swarovski kristályos ékszerek, ezüst és arany ékszerek, valamint férfi és gyermekek számára készült darabok is. 

Weboldal:
www.czarekszer.hu

Iparág:
Ékszerek

Alapítás:
2013

Kihívás

A Czár Ékszer látogatóinak jelentős része, 76%-a, új felhasználó. Ez önmagában nem okozna problémát, ám a Google Analytics adatai szerint az új látogatók konverziós rátája mindössze 0,67%, ami jóval elmarad az iparági, 2–3%-os átlagtól.

További kihívást jelentett a Facebookról érkező forgalom, a webshop egyik legfontosabb csatornája: a látogatók 85%-a innen érkezett, ám csupán minden kétszázadik látogató vált vásárlóvá.

A Czár Ékszer csapata felismerte, hogy ezen mutatók javításához szemléletváltás szükséges. Ezért vágtak bele az optimalizációba az OptiMonk segítségével, és kezdtek el arra fókuszálni, hogy személyre szabott üzenetekkel szólítsák meg látogatóikat.

Megoldás

1. Új látogatók konverziós rátájának javítása

Ahogy korábban említettük, a Czár Ékszer számára kiemelt cél volt az új látogatók konverziós rátájának növelése. Ennek érdekében egy vásárlást segítő popupot állítottak be, amelyben a látogatóknak mindössze két egyszerű kérdésre kellett válaszolniuk:

  • Kinek vásárolsz?
  • Hétköznapra vagy ünnepi alkalomra vásárolsz?

A válaszok alapján a rendszer személyre szabott termékajánlást kínált, így a látogatók gyorsan megtalálhatták a számukra legmegfelelőbb ékszert.

Egy ilyen egyszerű vásárlást segítő útmutató szinte bármely webshopban hasznos lehet, hiszen átveszi a bolti eladó szerepét, és végigvezeti a látogatót a választás folyamatán. Csak azt érdemes átgondolni, milyen szempontok alapján döntenek a vásárlók.

Ékszer ajánló gyorsteszt popup a főoldalon legalább 5 másodperce tartózkodó új látogatók számára.

2. Kosárelhagyások számának csökkentése kedvezménnyel

A kosárelhagyás a legtöbb webshop számára komoly kihívást jelent, így a Czár Ékszernél is kiemelt figyelmet kapott az optimalizáció során.

Bár számos módszer létezik a kosárelhagyás csökkentésére – a visszahívó e-mailektől a remarketing hirdetésekig – az egyik leghatékonyabb eszköz a kilépéskor megjelenő popup. Ez a megoldás megállítja a vásárlót, mielőtt elhagyná az oldalt, és egy vonzó kedvezménnyel ösztönzi a vásárlás befejezésére.

A Czár Ékszer webshop 15%-os kedvezményt kínált azoknak a látogatóknak, akik a vásárlást még be nem fejezve készültek távozni, és ennek megfelelően aktiválták a kilépésre megjelenő popupot.

Kosárelhagyást megakadályozó kilépésre megjelenő popup.

A kampány rendkívül sikeresnek bizonyult: 308 341 Ft extra bevételt generált, ráadásul úgy, hogy az üzenettel a kosárelhagyók csupán fele találkozott.

3. Személyre szabott üzenet Facebookról érkező látogatóknak

A Czár Ékszer látogatói 85%-ban Facebookról érkeznek, ezért a csapat kifejezetten erre a közönségre szabott ajánlattal készült. A személyre szabott üzenet így hangzott:

„Örülünk, hogy megtetszett a Facebook-posztunk! Érdeklődésedért ma 5% kedvezmény jár.”

Facebookról érkező új látogatóknak megjelenő popup.

A célzott kampány nemcsak a bevételt növelte, hanem a hírlevél-feliratkozók számát is bővítette: néhány hét alatt 148 új feliratkozót és 335 219 Ft extra bevételt generált a Facebookról érkező látogatóknál.

Eredmény

Az OptiMonk segítségével a Czár Ékszer csapata sikeresen növelte a webáruház konverzióit, különösen az új látogatók, a Facebook-forgalom és a kosárelhagyás kezelése terén.

Legfontosabb eredmények:

  • 26,2%-os éves bevételnövekedés: a négy hetes teszt alapján a kampányok összesített hatása alapján várható éves szinten.
  • 230 000 Ft extra bevétel: a személyre szabott ajánlatoknak és döntést segítő kampányoknak köszönhetően.
  • 362 új feliratkozó: a különböző listaépítő kampányok révén mindössze 26 nap alatt.
További esettanulmányokat
böngésznél?
+3,7%konverziós arány

Személyre szabott élmény és 9,7%-os bevételnövekedés optimalizáció segítségével

Beerselection: több bevétel kevesebb kosárelhagyással A látogatók személyre szabott megszólításával és egyedi igényeik figyelembevételével a

+8,64%feliratkozó

Egy popup, ami +8,64%-kal több feliratkozót hozott a NETBoltnak

Egy popup, ami +8,64%-kal több feliratkozót hozott a NETboltnak? Egy kisebb webáruház is elérhet látványos

+1125%feliratkozási arány

Hogyan növelte a CraftMystic 1225%-kal a feliratkozóik számát?

Hogyan növelte a CraftMystic 1225%-kal a feliratkozóik számát? A CraftMystic, spirituális termékeket kínáló webáruház, korábban

Belevágnál?
Kezdj 2 perces varázslónkkal!

Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!