Hogyan növelte bevételét a Natural Vital?

Natural Vital

A gluténmentes, paleo, vegán és diétás termékeket forgalmazó Natural Vital webshop több mint fél millió forinttal növelte bevételeit 26 nap alatt, és a konverziós rátájuk is jelentősen emelkedett.

26 nap
+29%konverziós ráta
Natural Vital

Tartalom

 

Ismerd meg a Natural Vital-t

A Natural Vital elkötelezett a tudatos és egészséges táplálkozás népszerűsítése mellett. Webáruházuk a tej-, cukor- és lisztérzékenyek, cukorbetegek, diétázók és fogyni vágyók számára kínál mentes élelmiszereket.

Filozófiájuk szerint az egészséges táplálkozás az egészség megőrzését és a betegségek megelőzését szolgálja. Ezért fontos számukra, hogy olyan termékeket kínáljanak, amelyekben személyesen hisznek és kipróbáltak. Céljuk, hogy vásárlóik számára ne csupán termékeket, hanem élményt is biztosítsanak.

Weboldal:
naturalvital.hu 

Iparág:
Egészség

Alapítás:
2014

A kihívás

A kosárelhagyás szinte minden webshop számára égető és fontos probléma, hiszen nagyon sok bevételtől eshetünk el, ha nem teszünk ellene. A Natural Vital kosárelhagyási rátája közel 80%, ami jóval magasabb az átlagos 69-70%-nál.

Az online biobolt másik fő problémája, hogy a visszatérő vásárlók aránya rendkívül alacsony. A Conversific adatai szerint a Natural Vital visszatérő vásárlókból származó bevétele mindössze 27%, pedig az iparági átlag 54%.

A Natural Vital tulajdonosai felismerték, hogy annak érdekében, hogy javítani tudják ezt a két metrikát, szemléletváltásra van szükségük.

Megoldás

A kihívások kezelésére a Natural Vital az OptiMonk eszközeit vetette be:

1. Kosárelhagyás csökkentése ajándékkal

Sokan azt feltételeznék, hogy ha egy látogató már kosárba helyezett egy terméket, akkor a vásárlás szinte biztos. Azonban a valóságban meglepően nagy százalékban hagyják el a kosarukat anélkül, hogy befejezik a vásárlást.

Ennek számos oka lehet: előfordulhat, hogy egy külső tényező, például valaki megzavarta a látogatót. Az is gyakori, hogy a látogató az utolsó pillanatban találkozik nem várt szállítási költségekkel. Ezen kívül, a versenytársak jobb ajánlatai is könnyedén elterelhetik a vásárló figyelmét.

Annak érdekében, hogy megállítsuk és visszafordítsuk ezeket a kosárelhagyókat, egy kilépési szándékra megjelenő üzenetet állított be a Natural Vital csapata, mely azonnali ajándékot kínál, ha 10 percen belül befejezik a vásárlást.

Az ajándékot kínáló popup a 26 napos tesztidőszak során 31,42%-os konverziós arányt ért el azon látogatók körében, akiknek megjelent az ajánlat, és 226 498 Ft extra bevételt hozott a Natural Vital számára.

2. Termékajánló a visszatérő látogatóknak

A webshop számára fontos volt, hogy nagyobb figyelmet fordítson a visszatérő látogatókra, ezért személyre szabott popupot állítottak be nekik a jobb ügyfélélmény érdekében.

A látogatók visszatérése után nyolc másodperccel egy „Jó, hogy újra itt vagy!” üzenet jelent meg, amely az OptiMonk dinamikus termékajánló funkciójának köszönhetően az utolsó megtekintett terméket ajánlotta a látogatónak.

Azoknak a visszatérő látogatóknak megjelenő popup, akik korábban még nem vásároltak az oldalon.

A 26 napos tesztidőszak alatt a visszatérő látogatók 50%-a találkozott az üzenettel. Az eredmények pedig önmagukért beszélnek, a kampánynak köszönhetően 95 770 Ft extra bevételt sikerült elérniük.

3. Új látogatók segítése

A Natural Vital webshopján a széles termékválaszték miatt gyakran problémát jelentett a látogatók számára a megfelelő termékek gyors megtalálása, ami alacsony kosárba helyezési arányhoz vezetett.

Ezt a problémát egy Étrend választó gyorsteszttel orvosolták, amely néhány egyszerű kérdés alapján irányította a látogatókat a számukra legmegfelelőbb termékkategóriákhoz. 

Oldalüzenet

Azok az új látogatók, akik találkoztak az Étrend választó gyorsteszttel, összesen 415 407 Ft-ot költöttek, ami 87 987 Ft-tal több, mint azoknak a vásárlóknak a költése, akik nem találkoztak a teszttel.

Ez a különbség jól mutatja, hogy a személyre szabott segítségnyújtás, amely a gyorsteszt formájában jelent meg, jelentős mértékben hozzájárult a vásárlói költés növekedéséhez.

4. Ingyenes e-book feliratkozásért cserébe

A Natural Vital csapata kiemelt figyelmet fordít a hasznos tartalmak publikálására, azonban a látogatók kilépési aránya magas volt az ilyen oldalakon.

A vásárlásra még nem készen álló, de érdeklődő látogatók megszólításának egyik leghatékonyabb módja egy ingyenes e-book ajánlása hírlevél feliratkozásért cserébe. Ennek keretében a „Top 7 tévhit a gluténmentes étkezésről” című anyag segítségével nemcsak számos új feliratkozót szereztek, hanem a bevételeiket is növelték.

Az e-book letöltői összesen 259 531 Ft-tal többet költöttek, mint azok a látogatók, akik nem találkoztak az ajánlattal, ami jól mutatja az ingyenes tartalom hatékonyságát a konverziók növelésében.

Ingyenes e-bookot hirdető popup, mely kilépési szándékra jelent meg azoknak a látogaknak, akik még nem tettek semmit a kosarukba.

5. Konverziós ráta növelése kedvezménnyel

A webshopba érkező új látogatók jelentős része árérzékeny, amit jól mutat, hogy sokan Árukeresőről érkeznek. 

A vásárlás ösztönzésére 500 Ft-os kedvezményt kínáltak fel a látogatóknak hírlevél feliratkozásért cserébe.

Kedvezményt kínáló sidemessage, mely 15 másodperc után jelent meg azoknak a látogatóknak, akik még nem vásároltak korábban, a virtuális kosaruk üres, de már legalább 3 oldalt megtekintettek.

A kampány rendkívül sikeresnek bizonyult, mivel azok a látogatók, akik találkoztak az ajánlattal, összesen több mint egy millió forintot költöttek a webshopban mindössze 26 nap alatt.

Ez közel 400 000 Ft-tal több, mint azoknak a vásárlóknak a költése, akik nem találkoztak a kedvezményes üzenettel, ami jól mutatja a kedvezményes ajánlat hatékonyságát a konverziók növelésében.

Az eredmény

26 nap alatt a kampányoknak köszönhetően több mint fél millió forintos bevételnövekedést sikerült elérni, miközben a konverziós rátát 29%-kal sikerült növelni.

Az új OptiMonk megoldások tesztelésének eredményei alapján a 4 hetes időszakban a kampányok folytatása esetén közel 22%-os éves bevételnövekedés várható, ha a jelenlegi teljesítmény fennmarad.

További esettanulmányokat
böngésznél?
+3415feliratkozó

DrinkMix: gamifikációval a konverzióért

DrinkMix: gamifikációval a konverzióért Az érdeklődés megvolt, de a konverziók nem érkeztek vele – a

+29%konverziós ráta

Hogyan növelte a Natural Vital több mint fél millió forinttal a bevételét?

Hogyan növelte bevételét a Natural Vital? A gluténmentes, paleo, vegán és diétás termékeket forgalmazó Natural

+31,56%rendelési konverzió

Így optimalizálta termékoldalait a Szerszám+

Így optimalizálta termékoldalait a Szerszám+ A Szerszám+ termékoldalai jelentős látogatottságot értek el, azonban a műszaki

Belevágnál?
Kezdj 2 perces varázslónkkal!

Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!