Így térképezte fel célközönségét a Szépségvilág

SzépségVilág weboldala

A SzépségVilág számára kihívást jelentett, hogy pontos képet kapjon látogatói típusáról és érdeklődési köréről, valamint növelje a feliratkozói bázisát. 

+3,08%rendelési konverzió
+16,81%e-mail feliratkozási arány
SzépségVilág weboldala

Tartalom

Ismerd meg a SzépségVilágot

A LEVY-NET Kft. 2009-es alapítása óta tudatosan építi jelenlétét a hazai szépségiparban. 2013-ban nagykereskedelmi tevékenységgel bővült, majd 2020-ban elindította online platformját, a szepsegvilag.eu-t, amely 2021 óta professzionális webshopként működik.

A SzépségVilág.eu több mint 5.000 terméket és 15 prémium márkát kínál, kiszolgálva a fodrászszalonokat, szépségipari szakembereket és az otthoni felhasználókat egyaránt. 

A kínálat fókuszában a modern, természetes összetételű és fenntartható hajápolási termékek állnak – a minőség és a környezettudatosság jegyében.

Weboldal:
szepsegvilag.eu

Iparág:
Szépségipar

Alapítás:
2020

Szépségvilág

A kihívás

A SzépségVilág számára kulcsfontosságú volt, hogy pontosabban megismerje látogatói összetételét és érdeklődési körét. 

A fő kihívást az jelentette, hogy nem állt rendelkezésre elég adat arról, hogy a látogatók inkább magánszemélyek vagy szakmai felhasználók, illetve mely termékkategóriák iránt érdeklődnek leginkább.

A cél az volt, hogy növeljék a feliratkozók számát, adatokat gyűjtsenek a felhasználói viselkedésről, és ezáltal személyre szabottabb ajánlatokat tudjanak kínálni.

A megoldás

A SzépségVilág egy több lépcsős, szegmentációra épülő popup-folyamatot vezetett be a látogatók megismerése és a személyre szabott kommunikáció erősítése érdekében.

Első lépésként a rendszer megkérdezte, hogy a felhasználó magánszemély vagy szakmai vásárló, így azonnali betekintést kaptak a célcsoport arányaiba.

Magánszemély vagy szakember?

Második lépésként e-mail feliratkozást kértek, amelyhez ösztönzőként egy titkos ajándékot (amelyrőlkésőbb derült ki, hogy 10%-os kupon) kínáltak. Ez jelentősen növelte a konverziós arányt és segítette a listaépítést.

E-mail cím elkérése.

Harmadik lépésként egy egyszerű, gyorsan megválaszolható kérdés formájában („Mit keresel?”) a látogatók megjelölhették az őket érdeklő termékkategóriát. 

Érdeklődési kör szerinti szegmentálás.

Ennek segítségével a SzépségVilág pontosabb képet kapott arról, mely termékcsoportok iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés – ez alapot adott a célzott ajánlásokhoz és a készletstratégia finomhangolásához.

Az utolsó, negyedik lépésben pedig felfedték a kuponkódot és személyre szabott termékajánlásokat mutattak a feliratkozó korábbi válaszai alapján. 

Eredmény

A többlépcsős popup-szegmentáció révén a SzépségVilág értékes adatokat gyűjtött a látogatók típusáról és preferenciáiról, így lehetővé vált a célzottabb kommunikációs és kampánystratégiák kialakítása. 

A popup kérdéseire adott válaszok.

A felkínált 10%-os kedvezménynek köszönhetően a rendelési konverzió +3,08%-kal emelkedett, miközben az e-mail adatbázis 16,81%-kal bővült. 

Különösen hasznosnak bizonyult a felhasználók magánszemélyként vagy fodrászként történő azonosítása, amely kiváló alapot ad a későbbi hírlevelek személyre szabásához és a releváns ajánlatok automatizált kommunikációjához.

Szeretnél hasonló kampányt indítani? Használd az alábbi sablonokat, és indítsd el percek alatt saját adatgyűjtő kampányodat!

További esettanulmányokat
böngésznél?
+45,14%feliratkozási arány

Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé

Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé A Chefs.hu gamifikációs popup A/B tesztet indított

+37%konverzió

Hogyan ért el 37%-os konverzió növekedést a GoodSpirit?

Hogyan ért el 37%-os konverzió növekedést a Goodspirit? A GoodSpirit az intelligens termékleírásokkal hozta még

+16,81%feliratkozási arány

Így térképezte fel célközönségét a Szépségvilág

Így térképezte fel célközönségét a Szépségvilág A SzépségVilág számára kihívást jelentett, hogy pontos képet kapjon

Belevágnál?
Kezdj 2 perces varázslónkkal!

Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!