Az elmúlt években rengeteg vezető e-kereskedelmi és közvetlen fogyasztói (DTC) márka marketingtevékenységének átfogó elemzését végeztük el.
A mai napon elhoztuk kutatásaink esszenciáját.
Vágjunk is bele!
Számos webáruház bizonyította, hogy a megfelelő célközönség azonosítása, valamint problémáik és igényeik mélyreható megértése elengedhetetlen a sikerhez.
Ráadásul az, hogy mennyire hatékonyan kommunikálunk célközönségünkkel, meghatározhatja a márkánk sikerét vagy esetleges kudarcát.
Vegyük például a Stanley-t. A Stanley eredetileg mesteremberek és túrázók igényeire összpontosított. Ebből adódóan 2016-ban piacra dobták a Quencher-t, ami viszont nem váltott ki akkora sikert, mint ahogy gondolták, így 2019-ben be is szüntették a termék gyártását.
Azonban felbukkant egy váratlan szövetségesük: The Buy Guide, ami egy három anyuka által vezetett vásárlási blog.
Annyira imádták a Quencher-t, hogy követőiknek is ajánlották, ezzel rámutattak egy kiaknázatlan piacra: a nőkre.
Buy Guide visszajelzése egyértelmű volt: Stanley nem a megfelelő csoportnak reklámozta újdonsült termékét. 2020-ban újra piacra dobták Quecher-t, ezúttal pasztell színekben (ezzel is a nőket célozva). A siker nem is maradt el: a készlet három héten belül elfogyott.
Egy másik kiváló példa a Loop fülhallgató. A Loop eredetileg az éjszakai élet rajongóit célozta meg, de a világjárvány miatt kénytelen volt új irányt venni.
Kiterjesztették célpiacukat a szülőkre, a zajérzékenyekre és mindazokra, akik mindennapjaik során koncentrálni vagy pihenni szeretnének.
Ez a váltás nemcsak segített nekik átvészelni a világjárvány időszakát, hanem még a fejlődésüket is elősegítette.
Az Athletic Brewing szemlélete kiemeli az ügyfeleket érintő problémák megértésének fontosságát.
Andrew Katz CMO úgy nyilatkozott, hogy vállalatuknak nem az a célja, hogy mindenki számára megfelelő terméket kínáljon, hanem az, hogy marketingkampányaikat egy konkrét demográfiai csoportra összpontosítsák: „fiatal, modern, egészséges felnőttekre”, főként a 24-44 éves korosztályra.
Ez a célzott stratégia biztosítotja, hogy üzeneteik valóban eljussanak a kiválasztott közönséghez.
Julie Mathers, a Flora & Fauna alapítója rámutatott, hogy sok kezdő vállalkozó nem fordít kellő figyelmet a piackutatásra, pedig ez elengedhetetlen a sikerhez.
Mielőtt neki kezdenénk új ötletünk megvalósításának, fontos felmérnünk, hogy az elegendő vonzerővel bír-e ahhoz, hogy a vásárlók a mi márkánk mellett tegyék le szavazatukat
Ehhez alaposan fel kell mérnünk a célközönség igényeit és preferenciáit. Végül is, ahhoz hogy márkánk sikeres legyen, fontos, hogy rezonáljon az ügyfelek elvárásaival.
Az erős marketing stratégia lényege, hogy megtaláljuk és megismerjük a célközönséget.
Nézzünk meg néhány olyan reklámstratégiát, amelyeket a legjobb e-kereskedelmi márkák alkalmaznak, és amelyeket te is használhatsz a márkaismertséged növelése érdekében.
A sikeres közvetlen fogyasztói márkák (DTC) tisztában vannak azzal, hogy a hatékony reklámozás nem korlátozódik egyetlen platformra. Széles körben hirdetnek annak érdekében, hogy minél több helyen megszólítsák célközönségüket.
Vegyük például a LOOP fülhallgatót.
Kihasználják a Facebook, az Instagram, a TikTok és a Google széleskörű elérhetőségét is, ezzel több fronton kapcsolatba lépnek közönségükkel. Ezen platformok sokoldalú használata maximalizálja láthatóságukat és elkötelezettségüket.
A különböző hirdetési formátumok kipróbálása egy másik kulcsfontosságú stratégia. Az AG1 videókat és képeket kombinál a figyelem felkeltésére és az üzenet közvetítésére.
A videós tartalmak különösen vonzóak lehetnek.
A BÉIS Travel óriási sikereket ért el a termékbemutató videókkal, melyekben az alapító részletesen ismertette a termékének jellemzőit.
Ezek a videók különösen jó számokat produkáltak, mivel a fogyasztók szeretik látni hogyan használhatóak a termékek valós környezetben.
A társadalmi bizonyítékok beépítése a hirdetésekbe szintén képes megváltoztatni a játékszabályokat.
A Caraway például gyakran használ vásárlói véleményeket és értékeléseket reklámjaiban. Ez a gyakorlat lehetővé teszi, hogy a márka eloszlassa az új vásárlók esetleges aggodalmait a meglévő felhasználók elégedettségének bemutatásán keresztül.
Egy másik hatékony eszköz: a kereső hirdetések alkalmazása.
Fontolóra veheted az olyan hirdetések futtatását is, amelyek megjelennek a versenytársaid keresési eredményeiben, ahogy az Alo Yoga is teszi.
Ez a taktika lehetőséget ad arra, hogy elérj olyan potenciális vásárlókat, akik már érdeklődtek hasonló termékek iránt, és figyelmüket könnyedén átirányíthatod a te ajánlatodra.
Emellett gondoskodjon arról, hogy a hirdetéseid segítsenek a terméked gyors megértésében.
A Waterdrop csomagolása kezdetben nem egyértelműen kommunikálta a termék használatát. Később rájöttek, hogy ha terméket használat közben, poharakban és palackokban mutatják be, az segít megértetni a termék célját.
Ezekkel a hirdetési stratégiákkal hatékonyabban tudsz keresletet generálni, és közvetlenebb kapcsolatot tudsz kialakítani a célközönségeddel.
Az influenszer marketing sok e-kereskedelmi márka számára létfontosságú stratégiává vált. Hatékony alkalmazása növelheti a márka ismertségét és hitelességét.
Nézzünk néhány sikeres példát arra, hogyan lehet kihasználni az influenszer marketing előnyeit:
A Gymshark már 2012-ben kiemelkedett az influencer marketing terén, jóval azelőtt, hogy ez az egész stratégia divatba jött volna.
Abban az időben ruhamintákat küldtek kedvenc közösségi médiában jelenlévő fitness sztárjaiknak. Ezek az influenszerek – akiket később „Gymshark atlétáknak” neveztek el – organikusan népszerűsítették a márkát.
Ez a meghívásos program lehetőséget biztosít azoknak, akik osztoznak a Gymshark értékeiben és rendszeresen megosztják termékeiket, ezzel felkeltve a márka figyelmét, és így akár később szponzorációs lehetőségekhez is juthatnak.
Az influencer marketing sikeréhez elengedhetetlen a kölcsönös előnyök megteremtése.
Például a Stanley partnerprogramjuk keretében 10% jutalékot kínál eladásonként a mikro-influenszereknek. Ez ösztönzi az influenszereket, hogy népszerűsítsék a Stanley termékeket, így növelve az eladások számát, illetve erősítve a márka ismertségét.
Hasonlóképpen jár el az AG1 is, aki eladásonként 20%-os jutalékot kínál affiliate partnereinek, ezzel motiválva a influenszereket termékeik népszerűsítésére.
Sőt az AG1 még egy lépéssel tovább ment: speciális ajánlatokat és céloldalakat készített a legjobb influenszerei számára.
Például a The Tim Ferriss Show podcast látogatói Tim Ferriss személyre szabott üzenetével és fényképével találkozhatnak, ez tovább erősíti a bizalmat és a termék vonzerejét.
A Bubble Skincare a TikTok hatalmas népszerűségét kihasználva olyan influenszerekkel lépett partnerségre, mint Hyram Yarbro (bőrápolási blogger), akinek több mint 6,1 millió követője van.
Az Athletic Brewing olyan influenszerekkel működött együtt, akiknek a követői hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, mint a célközönségük. Ezáltal erős online közösséget tudtak kiépíteni, és jelentősen megnövelték márkájuk ismertségét.
Az Alo Yoga kiemelkedik az érdemi kapcsolatok kiépítésében is. A wellness-influenszerek szponzorálásán túl, jógaoktatókkal is felvették a kapcsolatot „Pro Programjukon” keresztül.
Ez a program több mint 4000 jógatanárt és szakembert foglal magába, akik rendszeresen posztolnak és ajánlják az Alo Yoga-t. Amikor a lehetséges ügyfelek látják, hogy megbízható jógaoktatók állnak a márka mögött, az jelentős bizalmat ébreszt bennük a termékek iránt.
A keresőoptimalizálás (SEO) egy kulcsfontosságú marketingstratégia, amely segíti a potenciális ügyfeleket abban, hogy könnyebben rátaláljanak vállalkozásodra.
Ennek eredményeként weboldalad előkelőbb helyre kerülhet a keresési találatok között, ami növeli az organikus látogatottságot és csökkenti a fizetett hirdetésekre való ráutaltságot.
A Bearaby kiválóan demonstrálja, hogyan lendítheti fel az eladásokat egy hatékony SEO stratégia.
A cég észrevette, hogy az ünnepek idején az eladások a hirdetési költségekkel együtt drasztikusan megugranak. Azonban egy erős SEO stratégia bevezetésével a Bearaby minimalizálni tudta a drága ünnepi hirdetésekre való támaszkodást, miközben kihasználta az organikus forgalom nyújtotta előnyöket is.
SEO stratégiájuk a vásárlói útvonal különböző szakaszait célozza meg: a „Bearaby” típusú kulcsszavakra fókuszálva megragadják a „tölcsér alján” lévő vásárlókat, de a közép és a felső forgalmat is megcélozzák más-más kulcsszavakkal. Ezek a cikkek már a keresési folyamat korai szakaszában vonzzák a potenciális vásárlókat.
A Bearaby blogbejegyzései releváns termékemlítéseket és beágyazott promóciókat tartalmaznak, amelyek arra ösztönzik az olvasókat, hogy további információkat szerezzenek a termékeikről. Ez a stratégia hatékonyan alakítja át a korai látogatókat vásárlókká, miközben termékportfóliójukra is felhívja a figyelmet.
A Casper kiemelkedő SEO teljesítményének titka abban rejlik, hogy olyan tartalmakat készít, amelyek választ adnak a matracok vásárlása során felmerülő gyakori kérdésekre.
Blogjuk számos témát ölel fel, a tökéletes pihenés elérésétől a matracméretek összehasonlításán át a megfelelő matrac kiválasztásáig.
Ennek köszönhetően a Casper nem csupán egy weboldalt üzemeltet, hanem megbízható forrássá vált a matracvásárlás terén, függetlenül a vásárlási fázistól.
A The Farmer’s Dog a SEO és a tartalommarketing erejét kihasználva tájékoztatja a kutyatulajdonosokat a friss kutyaeledel előnyeiről.
Olyan blogbejegyzéseket gyártanak, amelyek tele vannak hasznos információkkal a kutyatulajdonosok számára, mint például „Miért hány sárgát a kutyám?” vagy „Hogyan tanítsam szobatisztaságra a kutyusomat?”.
Ezekkel a kereső kifejezésekkel olyan gazdikat csábítanak oldalukra, akik tanácsokat keresnek különböző témákban. Mivel a blogjuk tele van értékes információkkal, megbízható forrássá válnak a leendő vásárlók szemében.
Ráadásul az extra konverzió érdekében: az első próbavásárlásnál 50% kedvezményt is kínálnak!
A Dollar Shave Club is egy másik márka, amely mestere a keresőoptimalizálásnak.
Egyedi, humoros „Shameless Plug” bannerük minden cikkükben cselekvésre ösztönző (CTA) funkciót tölt be, emellett hatékonyan ösztönzi a látogatókat termékeik kipróbálására.
A természetes forgalom növeléséhez és a hirdetési költségek csökkentéséhez elengedhetetlen a keresőoptimalizálásra való összpontosítás.
Ha releváns kulcsszavakkal célzod meg a vásárlási folyamat különböző szakaszait, illetve hasznos tartalmakat kínálsz, márkádat megbízható forrásként pozícionálhatod. Ezzel nemcsak potenciális ügyfeleket vonzol majd a weboldaladra, hanem egy hűséges vásárlói bázist is kialakíthatsz.
Építs fel erős SEO stratégiát informális blogbejegyzésekkel, edukációs tartalmakkal és stratégiai CTA-kkal (cselekvésre ösztönző felhívásokkal).
Ahogy az AI egyre nagyobb szerepet kap, a SEO mellett a GEO-ra (Generative Engine Optimization) is érdemes kiemelt figyelmet fordítani.
Az online marketing világában okos lépés kvízeket alkalmazni marketing stratégiád részeként.
Segítségükkel az újonnan érkező vásárlók könnyedén eligazodhatnak a termékek kínálatában, és megtalálhatják az igényeiknek legmegfelelőbb darabot. Így a vásárlási élmény személyre szabottabbá és hatékonyabbá válik.
Nézzünk meg néhány kiemelkedő példát arra, hogyan használják a legjobb márkák hatékonyan a kvízeket.
A Loop Earplugs honlapján a kvíz egy másodlagos cselekvésre ösztönző elemként található meg. A kvíz specifikus kérdéseket tesz fel a felhasználó helyzetéről és preferenciáiról, kitöltését követően pedig az adatok alapján, személyre szabott termékajánlást nyújt.
Ez a személyre szabott megközelítés nemcsak lerövidíti a vásárlási időt, de magabiztosságot adnak a felhasználóknak a vásárlási döntésük meghozatalában. A kvíz bevezetése 5,9%-os növekedést eredményezett az új felhasználók konverziójában.
Az AG1 popupokat alkalmaz a kvíz népszerűsítésére, ezzel felkeltve a látogatók figyelmét az oldal görgetése közben. Ez a célzott elhelyezés maximalizálja a kvíz láthatóságát, és a legoptimálisabb pillanatban ösztönzi a felhasználói interakciót.
A kvíz kitöltése után, a vásárlás valószínűségét növelve, személyre szabott termékajánlásokkal kedveskedik vásárlóinak.
A Bubble Skincare egyedi megközelítést alkalmaz a Skin School kvízével.
Ez a kvíz nem igényel e-mail feliratkozást, és nem erőlteti közvetlenül a Bubble Skincare termékeket. Ehelyett általános információkat és tippeket nyújt azokról az összetevőkről, amelyeket érdemes keresni, függetlenül a termék márkájától.
Ez az oktatási fókusz egyrészt bizalmat épít, másrészt segít a felhasználóknak megalapozott döntéseket hozni.
A Bearaby szintén egy kvízt alkalmaz, annak érdekében, hogy segítsen vásárlóinak megtalálni a számukra tökéletes terméket.
Célzott kérdések feltevésével a Bearaby biztosítja, hogy a felhasználók olyan ajánlásokat kapjanak, amelyek leginkább megfelelnek az igényeiknek, ezzel egyszerűsítve a vásárlási folyamatot.
Amíg más márkák a kvízt másodlagos hívószóként alkalmazzák, addig a Care/of márka központi elemként használja weboldaluk élményében.
Fő céljuk, hogy a látogatók kitöltsék a kvízüket, ami személyre szabott termékajánlásokat eredményez, így már az elejétől fogva növelik a vásárlók részvételét.
A Sephora is számos kvízt alkalmaz, amelyek legfőbb célja, hogy a vásárlók megtalálják a keresett termékeket.
Miután a vásárlók kitöltöltötték a tesztet, nem csupán termékajánlásokat kapnak, de más vásárlók értékeléseit is megtekinthetik. Ez a társadalmi bizonyíték kulcsfontosságú szerepet játszik a tudatos döntéshozatalban, emellett erősíti a bizalmat az ajánlott termékek iránt
A kvízek beépítése a marketingstratégiába nemcsak könnyíti vásárlás élményét az újonnan érkezők számára, de értékes adatokkal is szolgál, hogy a jövőben a személyre szabott kommunikációt magasabb szintre tud emelni.
Akár a Bubble Skincare oktatási megközelítését, akár a Care/of kvízre összpontosító stratégiáját követed, a kvízek hatékony eszközök a felhasználói elköteleződés és a konverziók jelentős növelésére.
Személyre szabott ajánlatokkal és bizalomépítéssel egy olyan vásárlási élményt teremthetsz, ami sokkal szórakoztatóbb és hatékonyabb.
Az e-mail marketing továbbra is egyike a leghatékonyabb stratégiáknak, míg az SMS marketing egyre nagyobb teret nyer magas elkötelezettségi rátájának köszönhetően.
A popupok kiváló eszközök e-mail és SMS listák építésre, azonban fontos, hogy olyan módon használd őket, ami nem zavarja a látogatók élményét.
Íme néhány tipp, hogyan használják hatékonyan a legjobb márkák a popupokat.
A Waterdrop egy csábító ajánlatot kínáló e-mail popupot alkalmaz, amellyel új előfizetőkre tesz szert.
Waterdrop weboldalára látogatókat egy dekoratív és vonzó popup fogadja, ami 15% kedvezményt kínál az első vásárlásra cserébe a hírlevélre való feliratkozásért.
Ha a látogatók feliratkozás nélkül zárják be a popupot, a képernyő bal alsó sarkában látható marad egy teaser, ami szem előtt tartja az ajánlatot arra az esetre, ha meggondolnák magukat.
A Stanley egy kétlépcsős popup stratégiát alkalmaz, amellyel az új látogatók e-mail címe mellett, a telefonszámukat is begyűjti.
Első lépésben a popup felkéri a felhasználókat, hogy adják meg e-mail címüket a rendszeres e-mail kommunikáció céljából. Amint ezt megtették, a popup átvált a második lépésre, ahol a felhasználóktól a telefon számukat kéri el.
Ez a módszer biztosítja a magasabb adatgyűjtési arányt mindkét marketing csatorna számára.
A Caraway egy látványos, teljes képernyős popupot használ, amely ingyenes szállítást kínál minden új látogatónak. Az e-mail cím megadása mellett a látogatóktól a születési dátumukat is elkéri.
A második oldalon a telefonszámuk beírását kéri, ezzel biztosítva a teljeskörű adatgyűjtést a személyre szabott marketinghez.
A Bubble Skincare egy 10%-os kedvezményt kínál az új látogatóknak egy popupon keresztül, cserébe az e-mail címük megadásáért.
A második oldalon a telefonszámot is elkérik. Ez a többlépcsős megközelítés segít építeni az e-mail és SMS marketing listáikat, növelve ezzel elérésüket és az interakciós lehetőségeiket.
Az Athletic Brewing egy finomabb megközelítést alkalmaz egy oldalsávban megjelenő üzenet segítségével, ami $10 kedvezményt kínál az új vásárlóknak egy e-mail feliratkozásért cserébe.
Ez a visszafogottabb módszer anélkül vonzza a látogatók figyelmét, hogy túlzottan zavarná felhasználói élményüket.
A SNOW® egyedi megközelítést alkalmaz, a szokásos 10%-os kedvezmény helyett egy rejtélyes ajándékot kínál az új feliratkozóknak.
Ez az izgalmas ajánlat hatékonyabban csábítja a látogatókat, és a regisztrációs folyamat vonzerejét is fokozza.
A popupok erőteljes eszközök az e-mail és SMS listák építésére, azonban gondosan kell őket megtervezni, mivel könnyedén zavaró tényezővé válhat a felhasználók számára.
Vonzó ösztönzőkkel, többlépcsős stratégiák alkalmazásával és a popupok felhasználóbaráttá tételével hatékonyan növelheted SMS és e-mail marketing listáid.
Ha szeretnél elkezdeni popupokat használni a listák építéséhez, akkor nézd meg az alábbi sablonokat:
Az optimális marketingstratégia kiválasztása alapvető fontosságú a vállalati növekedés és a marketingcélok elérése szempontjából, ahogy az itt bemutatott példák is szemléltetik.
Ezek a tippek átfogó megközelítést kínálnak, kezdve a megfelelő célközönség azonosításától, egészen a felhasználóbarát popupokkal történő e-mail és SMS listák létrehozásáig, annak érdekében, hogy növeljük marketingkampányaid hatékonyságát.
Integráld ezeket az ötleteket saját marketingstratégiádba, és figyeld, hogyan növekszik márkád sikeressége!
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.