A popupok igenis hatékonyak. Nem véletlen, hogy oly sok weboldal építi bele a marketing stratégiájába. A hatékonysága és széles elterjedtsége ellenére azonban még mindig az egyik legmegosztóbb eszköz nem csak a felhasználók, de a marketingesek körében is.
Az igazság az, hogy a legtöbb online marketinges attól fél, hogy látogatókat veszíthet a felugró ablakok használatával. Azt gondolják, hogy a popupok ideges látogatókat és rossz felhasználói élményt eredményeznek. Sokan annyira tartanak ezektől, hogy még egy esélyt sem adnak neki. Pedig a hatékonyság titka a popupok helyes használatában rejlik.
Ha te is egy vagy ezen marketingesek közül, akkor ez a cikk neked szól! Bemutatjuk a popupok összes előnyét és esetleges hátrányát, hogy tisztán láthass és nyugodtan kezdd el használni őket.
Számunkra is teljesen érthető, hogy miért félnek sokan a popupok használatától. És tudjuk is az okát!
Sok olyan popuppal találkoztak, amely rossz időben ugrott fel, ráadásul egy teljesen irreleváns üzenettel. Az ilyen popupok bizony felettébb idegesítőek lehetnek. A lényeg, hogy nem mindegy, hogyan használjuk a popupokat. Ha igazán hatékony popupokat szeretnénk készíteni a látogatóinknak, akkor bizony személyre szabott üzenetet kell megjelenítenünk.
Ha odafigyelünk arra, hogy felhasználóbarát popupokat készítsünk, akkor az eredmények magukért fognak beszélni… Olyan eredményeket érhetünk el, mint például a Marketing Commando és az Extreme Digital.
A Marketing Commando listaépítés céljából hozott létre egy popup kampányt. A kampány beállítása utáni napokban sok százan iratkoztak fel. A korábban folyamatosan romló hírlevél feliratkozási rátájuk 48%-kal javult.
Az Extreme Digital 4 különböző popup kampányt állított be, melynek köszönhetően a webáruház hírlevelére 41 nap alatt több mint 65.000-en iratkoztak fel. Ezen kívül nőtt az oldalon eltöltött átlagos idő, a megtekintett oldalak száma és ami a legfontosabb, a vásárlási arány is.
Ahogy a fenti két példa is mutatja, a popupok bizonyítottan rendkívül hatékonyak webáruházaknak és érdeklődő gyűjtő weboldalaknak egyaránt.
Email marketing és PPC remarketing hirdetések segítségével sajnos a látogatóinknak csak csekély részét tudjuk elérni. A popupok azonban megoldást nyújtanak erre a problémára. Az ajánlat ugyanis akkor jelenik meg, amikor a látogatók még az oldalon tartózkodnak. Az ajánlat megjelenítésével pedig megduplázhatjuk a feliratkozásra az esélyt.
A popupok azért is nagyon hatékonyak, mert leegyszerűsítik a döntéshozás folyamatát és csökkentik a szorongás érzetét látogatóinkban. Csak gondoljunk bele hány link és cselekvésre ösztönzés (CTA) szerepel egy weboldalon. Egy popup segíthet az információval elárasztott látogatónak meghozni a jó döntést.
De a sikeres popupok receptjének igazi titkos hozzávalója a szegmentáció. Szegmentáció segítségével meg tudjuk különböztetni a látogatóinkat és testreszabott ajánlatot jeleníthetünk meg nekik.
Szerencsére van megannyi trükk, amelyek betartásával könnyedén készíthetünk felhasználóbarát popupokat. Ebben a cikkben ezeket fogjuk bemutatni! 🙂
Kétségtelen, hogy a kilépési szándékra megjelenő popup a legismertebb, de sokkal több lehetőségünk van. Nézzük, milyen megjelenítési lehetőségeink vannak.
Ezzel a típussal abban a pillanatban jelenítjük meg a popupot, amikor a látogató el akarja hagyni az oldalt. A rendszer egyből érzékeli, hogy a látogató az egeret a bezáró “X” gombhoz közelíti és különleges ajánlatot jelenít meg.
Az alapján is megjeleníthetünk egy popupot, hogy hány másodpercet töltöttek el az oldalunkon a látogatók. Így könnyedén felkelthetjük az inaktív látogatók figyelmét és visszacsábíthatjuk őket a megfelelő ajánlattal.
Egy másik megoldás, hogy azt figyeljük, hogy a látogató meddig görgetett le az oldalunkon. Például, megjeleníthetünk egy popupot akkor, amikor az oldal aljára írt. Így az aktív látogatók figyelmét is felkelthetjük anélkül, hogy megzavarnánk őket.
Akkor is megjeleníthetünk egy popupot, ha a látogató az oldalunk bizonyos részére kattint, például egy gombra, szövegdobozra, linkre vagy bannerre.
A popupokat különböző módokon használhatjuk annak érdekében, hogy felturbózzuk weboldalunk hatékonyságát. Lássuk, mik a leggyakoribb módszerek!
Általánosságban kijelenthetjük, hogy minden weboldal célja, hogy minél több látogatót konvertáljon vásárlóvá és hogy növelje a bevételeit.
A popupok szerfelett hatékonyak, ha arról akarjuk meggyőzni a látogatóinkat, hogy azonnal vásároljanak.
Ajánlhatunk kedvezményt, egy kupont vagy ingyenes szállítást itt – mind növelni fogja a konverziós rátánkat. Azonban sok esetben az is elég, ha az aktuális kedvezményeinket hirdetjük a látogatóinknak és átirányítjuk őket egy erre létrehozott landoló oldalra, mint azt a lenti példán is láthatjuk.
El kell fogadnunk, hogy számos látogató nem áll készen az azonnali vásárlásra. És ezzel nincs is semmi gond.
Azonban ezeket a látogatókat sem szabad elengednünk feliratkozás nélkül, hiszen miután megadták nekünk az elérhetőségeiket, a jövőben személyre szabott üzenetekkel bírhatjuk őket vásárlásra. Hiszed vagy sem, az email marketing mai napig az egyik legjobb módszer erre.
Szerencsére, a popupok segítségével könnyedén építhetünk egészséges email címlistát. Az e-mail címért cserébe ajánlhatunk ingyenesen letölthető anyagokat, VIP tagságot, vagy csak e-mailben elérhető akciókat. Nyereményjáték indításával is sok látogató e-mail címét szerezhetjük meg.
Az átlagos e-kereskedelmi kosárelhagyási ráta majdnem 70%. Azaz 10 látogatóból, aki beletesz valamit a kosarába, 7 anélkül távozik az oldalról, hogy befejezné a vásárlást.
Ez rengeteg!
Egy popup megjelenítésével azonban könnyedén meggyőzhetjük ezeket a látogatókat, hogy fejezzék be a vásárlást. Gyakran egy egyszerű kosár emlékeztető üzenet is elég, de ha ezt megspékeljük egy kedvezménnyel vagy ingyenes szállítással, akkor még több esélyünk van a sikerre. Egy visszaszámláló elhelyezésével a sürgősség érzetet is növelhetjük.
Upsell és cross-sell technikák megjelenítésével egy popupon az átlagos kosárértékünket is növelhetjük.
Az intelligens termékajánló biztosítja, hogy olyan terméket ajánljunk a vevőinknek, amelyek tényleg hasznukra válnak.
Az idegesítő popupokkal ellentétben, a helyesen használt popupok a vásárlói élményt is javíthatják az oldalunkon.
Egy popup segítségével esélyt adhatunk a látogatóinknak, hogy visszajelzést adjanak, vagy kiemelhetjük az ügyfélszolgálatunkat, mint azt a lenti példán is tették – tudva, hogy egyes bonyolultabb műszaki cikkek esetében több kérdés is felmerülhet a potenciális vevő fejében.
Ha a „rossz popupok” definícióját kellene megfogalmaznunk, valószínűleg ezt mondanánk: „azok a popupok, amelyek belépésre egyből megjelennek”.
Okos marketingesként csak és kizárólag elköteleződés alapján jeleníthetünk meg popupot – amikor a látogatók készen állnak az ajánlatunkra. Ha időalapú megjelenítést használunk, akkor mindig várjunk legalább 5 másodpercet.
Az „egy kaptafára megy” stratégia valószínűleg a legrosszabb gyakorlat, amit egy marketinges elkövethet. És ez a popupok esetén sincs másként. Bontsuk csoportokra a látogatóinkat és minden szegmensnek releváns üzenetet jelenítsünk meg.
Íme, a szegmentálás legjobb módszerei:
Ebben az esetben is több lehetőségünk van attól függően, hogy milyen szinten szeretnénk szegmentálni a látogatóinkat. De egy biztos, semmiképp se mutassuk ugyanazt az ajánlatot mindenkinek.
A vevőket és az érdeklődőket minimum meg kell különböztetnünk. De a vásárlói folyamat lépcsőinek figyelembe vételével még több csoportot tudunk létrehozni.
A szövegek dinamikus cseréjével pedig még több lehetőségünk van. Automatikusan cserélhetjük a popupunk üzenetét változók alapján, például ország alapján.
Nem szabad túlterhelni a látogatóinkat azzal, hogy túl sok információt helyezünk el a popupon. Ezt már megtettük a weboldalunkon, ugye?! 🙂 Csak egy célra fókuszáljunk és a cselekvésre ösztönző gombunkon ezt a célt erősítsük egyértelműen megfogalmazva.
Mindannyian ismerjük a „kevesebb néha több” mondást, mely a popupok esetében pedig igen csak helytálló.
Minél kevesebb adatot kérünk be a látogatóinktól, annál több konverziót fogunk kapni. A legtöbb esetben egy e-mail cím és egy keresztnév bőven elég, mint a lenti példán is.
De ha nem szeretnénk perszonalizálni az üzeneteinket a jövőben, akkor nyugodtan lemondhatunk a keresztnévről és egy e-mail cím is elég.
Fontos, hogy akár csak a weboldalunk, a popupunk is legyen mindig naprakész a design trendeket illetően. A letisztult design pedig nagyon is trendi manapság.
Bátran használjunk élénk és merész színeket, de közben tartsuk szem előtt, hogy illeszkedjenek a színek weboldalunkhoz. Egy képnél ne használjunk többet, ugyanis a túl sok figyelemelterelő elem csökkentheti a konverziónkat.
A lenti példa nagyon jól illusztrálja, hogyan néz ki egy letisztult popup.
Folyamatos A/B teszteléssel és optimalizálással még jobb eredményeket érhetünk el és látványos növelhetjük a konverziónkat.
Mindig készítsünk az aktualitásoknak megfelelő kampányokat, mint pl. ünnepek vagy szezonvégi kiárusítások. Fontos, hogy a popupunk designja is tükrözze a kampányunk témakörét.
Az Extreme Digital webáruház mindig nagy figyelmet fordít a popupjainkat a frissítésére. A lenti popupot például egy Black Friday kampány keretein belül készítették.
Itt egy másik popup, amelyet pedig a Karácsonyt megelőző időszakban használtak.
Bár azt mondhatnánk, hogy mindenki jól használja a popupokat, de – ha őszinték akarunk lenni – sajnos ez egyáltalán nem igaz. Néhány rosszul elkészített popup miatt van rossz hírneve a popupoknak általánosságban.
Ha korábban nem használtál popupokat, mert tartottál tőlük, reméljük, hogy a cikk olvasása után meggondoltad magad. Ne feledkezz meg a 7 gyakorlati tipp használatáról, és akkor biztosan szuper eredményeket fogsz elérni a Marketing Commando-hoz hasonlóan.
És ha még nem tetted: próbáld ki az OptiMonk popupjait 14 napig teljesen ingyen!
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.