18 híres weboldal popup kampánya (ezért kellene neked is használnod őket)

Tartalom

A popup-ok már egy ideje velünk vannak, és játékban is maradnak még sokáig. Egyelőre nincs jobb módja a látogatók figyelmének megragadásának, mint a vásárlási folyamatot segítő popup kampányok helyes kialakítása. Ugyanígy a személyre szabott ajánlatok promotálása és a perszonalizált látogatói élmény kialakítása sem elképzelhető másképpen.

Ha stratégikusan használod a popup-okat, valójában jelentősen javíthatod a felhasználói élményt a weboldaladon, ahelyett, hogy idegesítő felugró ablakokkal rontanád azt. 

Ebben a blogbejegyzésben belemerülünk abba, hogyan működnek a legjobban a popup-ok. Megnézünk 18 híres weboldalt, amelyek már sikeresen használják őket a látogatóik megszólítására és ezáltal a konverziós arányok javítására és a hatékonyabb lead generálásra.

Lássuk hát!

Mi az a popup?

A popup, vagy más néven felugró ablak, egy olyan vizuális üzenet, amely a képernyőn megjelenve megragadja a látogató figyelmét, jellemzően valamilyen konkrét céllal, például:

  • email cím gyűjtésére,
  • kuponkód felajánlására,
  • termékajánlatok bemutatására,
  • vagy kilépés előtti vásárlásmentésre.

Egy jól célzott popup nem zavaró, hanem segít a látogatónak a döntésben, és közben mérhetően javítja a konverziós arányokat.

A popupok típusai lehetnek:

  • Időzített popupok (például néhány másodperc elteltével jelennek meg)
  • Viselkedésalapú popupok (például kosárba helyezés után aktiválódnak)
  • Kilépési szándékra reagáló popupok (akkor jelennek meg, amikor a látogató elhagyná az oldalt)

Nem véletlen, hogy a legnagyobb márkák is használják őket: mert bizonyítottan működnek. 

Segítségükkel kiemelheted a legfontosabb ajánlataidat, párbeszédet indíthatsz a látogatókkal, és finoman a vásárlás felé terelheted őket, mindezt egy kompakt, jól célzott felületen keresztül.

A popup használatának előnyei és hátrányai

Ahogy a legtöbb marketingeszköznél, a popupok esetében is igaz: az ördög a részletekben rejlik. Nézzük meg, mikor válhatnak hasznunkra, és mikor érdemes inkább óvatosan bánni velük!

Előnyök:

  • Konverziónövelés: A célzott és jól időzített popup kampányok akár 3–5%-os konverziós arányt is elérhetnek, ami jelentős növekedést hozhat feliratkozásokban, vásárlásokban vagy más mikrokonverziókban.
  • Releváns, személyre szabott kommunikáció: A popup-ok lehetőséget adnak arra, hogy az oldal látogatói viselkedésére vagy szegmensére szabott üzeneteket jelenítsünk meg, ezáltal növelve az ajánlat relevanciáját.
  • Valós idejű visszajelzés: Kérdőívek, kilépési szándékra reagáló popupok vagy egyszerű yes/no kérdések segítségével gyorsan információt gyűjthetünk a látogatók szándékairól és problémáiról.
  • Magas figyelemfelkeltő érték: Mivel vizuálisan elkülönülnek az oldal többi részétől, a popup-ok hatékonyan vezetik a látogatók figyelmét a CTA-ra.
  • Alacsony költségű, gyorsan tesztelhető marketingeszköz: Egy popup kampány gyorsan elindítható, könnyen A/B tesztelhető, és nem igényel komoly fejlesztői erőforrást.

Hátrányok:

  • Felhasználói élmény romlása: Ha rosszkor, rossz helyen vagy túl gyakran jelenik meg egy popup, az zavaró lehet, és akár növelheti a visszafordulási arányt is.
  • Túlzott tolakodás hatása: A nem releváns, nehezen bezárható vagy agresszív felugró ablakok könnyen ellenérzést válthatnak ki a látogatókból.
  • Mobiloptimalizálási kihívások: A nem megfelelően kialakított mobilos popup-ok frusztrálóak lehetnek, ráadásul a Google is hátrasorolhatja az oldalt, ha a mobil élményt akadályozzák.
  • Márkahírnév sérülése: A túlzott vagy nem kontextusba illesztett popup használat spam-szerű élményt kelthet, ami negatívan hat a márkaképre.
  • Technikai hibák kockázata: Egy rosszul implementált popup (pl. túl lassú betöltés, zavaró JavaScript) technikai problémákat is okozhat, ami befolyásolja az oldal teljesítményét.

18 popup példa népszerű nemzetközi weboldalakról

Akár lead-eket szeretnél generálni, akár több látogatót alakítanál fizető ügyfelekké, a popup-okat hatékonyan használhatod ezeknek a marketing céloknak az elérésére.

Nézzünk meg néhány nagyszerű popup példát vezető e-kereskedelmi márkáktól.

Remélhetőleg találsz némi inspirációt Te is ezen a listán!

1. Alo Yoga

Iparág: Sport- és divatruházat

Alo Yoga weboldal pop-up példa

Ez az egyszerű popup az Alo Yoga-tól azt a célt szolgálja, hogy email címeket gyűjtsön, amikor a látogatók a weboldalukra érkeznek. Minden alkalommal, amikor egy látogató kitölt egy email opt-in űrlapot, az Alo Yoga egy új lead-et szerez, amit a jövőben különféle csatornákon érhet el.

A lead mágnes popup-ok akkor működnek a legjobban, ha van egy szembeötlő ösztönződ, ami meggyőzi a látogatókat a feliratkozásra, mint például a képen látható 10% kedvezmény.

2. Beis Travel

Iparág: Turisztikai kiegészítők és utazási holmik

Beis Travel weboldal popup példa

Amikor lead-eket generálsz popup segítségével, biztosítanod kel a lead mágnesed kiemelt hatását, a termékeid bemutatása és a márkaismertség építése mellett. Pontosan ezt csinálja a Beis travel ebben a nagyszerű példában egyszerű szöveggel és egy igényes termékfotóval.

Az olyan lightbox popup-ok, mint ez is, vonzó vizuális kontrasztot biztosítanak a weboldalad alap felületével szemben, az arculattal összhangban segítve, hogy a látogatók odafigyeljenek az ajánlatra.

3. Bubble Skincare

Iparág: Kozmetikumok

Bubble Skincare weboldal pop-up példa

Ez a popup a Bubble Skincare-tól arra invitálja a weboldal látogatóit, hogy “Legyenek Bubble Insiderek”, ami egy kicsit más ízt ad az ajánlatuknak. Ahelyett, hogy csak egy kedvezményre támaszkodnának, hogy rábírják a látogatókat az email feliratkozásra, a cég az email listájukat egy exkluzív klubként mutatja be, amihez csatlakozni lehet.

Az exkluzivitás nagyon erős motiváció az e-kereskedelemben, ezért érdemes megfontolni ezt a stratégiát, amikor popup kampányokon gondolkodunk!

4. Caraway

Iparág: Konyhai eszközök

Caraway weboldal popup példa

A Caraway egy teljes képernyős popup-ot mutat a szállítási ajánlatuk népszerűsítésére, ahelyett, hogy egy kisebb lightbox popup-ot használnának. Ez segít abban, hogy minden felhasználót arra ösztönözzenek, hogy teljes mértékben az ajánlatukkal foglalkozzanak.

Ez a megközelítés azért működik jól, mert a Caraway-nak nagyon értékes ajánlata van. A szállítás ingyenessége az egyik legmeggyőzőbb ösztönző, ami az online vásárlásban létezik, ennek kreatív promóciójára nagyon hatékony megoldás a képen látható kreatív megvalósítás.

5. ClickUp

Iparág: SaaS

Clickup weboldal popup példa

Ahelyett, hogy egy kedvezménnyel kezdenének, a Clickup a termékük által nyújtott értéket népszerűsíti. Az egyedi értékesítési ajánlatod megjelenítése nagyszerű módja a weboldal popupok helyes használatának.

Amikor app letöltéseket próbálsz generálni SaaS vállalkozásként, a sikerhez előbb meg kell magyaráznod, hogyan profitálhatnak a felhasználók a szoftvered használatából!

6. CoSchedule

Iparág: Marketing technológia, SaaS

CoSchedule weboldal popup példa

Mint a ClickUp, a CoSchedule is kiemeli a szoftverük időt megtakarító funkcióit. A popup célja az, hogy a felhasználókat arra ösztönözze, hogy kipróbálják a Chrome bővítménybe csomagolt ingyenes demójukat.

Az alkalmazásuk nagyméretű képernyőképe segít a potenciális felhasználóknak elképzelni, hogy mi vár rájuk, ha letöltik az alkalmazást.

7. Crocs

Iparág: Cipőipar

Crocs weboldal popup példa

Ebben a lead márnes popup-ban a Crocs az email listájukat ajánlja fel, hogy naprakész maradhass a márka tevékenységével kapcsolatban. Érdemes észrevenni, hogy bár kínálnak 15%-os kedvezményt, de azt nem a főcímben helyezték el, mint a legtöbb “magyar módi, JóLeszAzÚgy” megközelítés esetén. 

Azáltal, hogy a frissítésekhez való első hozzáférés előnyére összpontosítanak, és nem egy anyagias és sablonos kedvezményre, a Crocs igyekszik olyan email előfizetők bázisát építeni, akik valóban lelkesek is a márkájuk iránt.

8. Fiverr

Iparág: Szabadúszó szolgáltatások piactere

Fiverr weboldal popup példa

Ez a popup a Fiverr-től akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó feliratkozik a szoftverükre, arra ösztönözve az új felhasználókat, hogy töltsék le az alkalmazásukat is. A QR kód beillesztése a popup-ba megkönnyíti az alkalmazás letöltését a telefonodon, ami növeli a kampány konverziós arányát.

Ha olyan utókonverziós értesítést használsz, mint ez, győződj meg róla, hogy rendkívül könnyűvé tetted az új ügyfeleid számára a következő lépés megtételét.

9. Glossier

Iparág: Kozmetikumok

Glossier weboldal popup példa

A Glossier humoros és titkot sugalló szöveget használ, hogy ösztönözze a felhasználókat, az email listájukhoz csatlakozásra. 

Figyelj arra, hogy ez náluk azért működik, mert személyes, intim kapcsolatot ápolnak az ügyfeleikkel. Ez a megközelítés például nem működne más márkáknál, amelyek professzionálisabb hangnemet használnak, ahogyan a megszokott hazai bullshit marketing üzeneteket puffogtató áruházak esetében sem. 

10. Hootsuite

Iparág: SaaS

Hootsuite weboldal popup példa

A Hootsuite popup-ja a weboldal látogatóinak 60 napos ingyenes próbaverziót kínál a szoftverükből. Ez különösen vonzó ajánlat, mert, ahogy írják, “1 extra hónap ingyen! jár”

Amikor van egy ajánlat, amelyről a látogatók úgy érzik, hogy csak akkor férhetnek hozzá, ha igent mondanak egy popup CTA-ra, akkor magas lesz a konverziós arány. Végül is, a sürgősség érzése nagyszerű motiváció az emberek számára, hogy most cselekedjenek, ahelyett, hogy későbbre halasztanák. 

Érdemes ellesni a címsort is és okulva belőle nem dózerrel ledorongolni ártatlan látogatóink böngészési élményét egy ” Pórbáld ki MOST” típusú üzenettel!

11. Kylie Cosmetics

Iparág: Kozmetikumok

Kylie Cosmetics weboldal popup példa

A Kylie Cosmetics lokáció alapú perszonalizációt használt, hogy tájékoztassa a különböző országokból érkező látogatókat a szállítási politikájukról. Ebben a popup példában például tájékoztatja a magyar felhasználókat, hogy a márka bizony szállít Magyarországra.

Ez egy rendkívül hasznos popup, mert egy magyar weboldal látogató nem lehet biztos abban, hogy rendelhet-e a Kylie Cosmetics-tól, és a kampány megkíméli őket attól, hogy maguknak kelljen kikeresniük ezt az információt.

12. Pandora

Iparág: Ékszeripar

Pandora weboldal popup példa

A Pandora két különböző dolgot csinál ezzel a kosár oldali popup-pal. Először is, megdicsérik a felhasználót az ízléséért a kiválasztott termékek alapján. Ez egy szép gesztus, amit sok vásárló értékelni fog.

Másodszor, hiányérzetet teremtenek azzal, hogy elmondják a látogatónak, hányan nézik éppen azt a terméket, ami a kosarában van. Ez egy finom emlékeztető, hogy ha nem cselekszenek gyorsan, akkor lehet, hogy nem jutnak hozzá ahhoz a termékhez, amely iránt érdeklődnek.

13. Sephora

Iparág: Szépségápolás

Sephora popup

Ebben a popup-ban a Sephora egy élő eseményt népszerűsít, ahol a Gucci egyik képviselője tart előadást. 

Ha valaki izgatott az esemény miatt és úgy dönt, hogy “RSVP-zik”, a Sephora új lead-et szerez és értékes információkat gyűjt róla.

14. Skims

Iparág: Női ruházat

Skims popup példa

A Skims kezdőlapjának popup-ja lehetővé teszi a nemzetközi látogatók számára, hogy kiválasszák a lokációt és pénznem preferenciáikat. Ez a kis lépés nagy javulást okoz a felhasználói élményben. 

Mindenképpen érdemes megfontolni egy hasonló megvalósítást, ha a weboldalad nagy forgalmat kap a világ minden tájáról.

15. Snow

Iparág: Fogfehérítés és szájápolás

Snow popup példa

A legtöbbször a weboldalad látogatói nagyobb valószínűséggel válaszolnak egy olyan ajánlatra, amelynek van egyfajta titokzatos érzete, mintsem egy olyanra, amely egy konkrét kedvezményt ígér.

Amikor az emberek egy rejtélyes ajándék kampányt látnak, mint a Snow-é, természetesen kíváncsiak arra, hogy mennyi kedvezményük lesz, és hajlandóak feliratkozni egy email listára, hogy megtudják.

Legyél Te a következő, aki nem egy újabb balkáni “20% KEDVEZMÉNY CSAK MA!!!” típusú stratégiát követ, hanem figyelembe veszi, hogy a hasonló kampányokra már teljesen immúnisak a vásárlók. 

16. The Farmer’s Dog

Iparág: Kutyaeledel és állateledel

The Farmer’s Dog kilépési szándékra aktiválódó popup példa

A The Farmer’s Dog egy kvíz popup űrlapot használ, amelynek célja a visszajelzések gyűjtése arról, hogy miért nem vásároltak a látogatók. 

Ez rendkívül értékes információ lehet, segítve a weboldalad optimalizálását a jobb konverziókhoz és a gyakori kifogások vagy panaszok kezeléséhez.

17. Urban Outfitters

Iparág: Divatruházat

Urban Outfitters egyszerű popup

Ez a lead generáló popup az Urban Outfitters-től azért figyelemre méltó, mert nagyon jól beleolvad a weboldaluk többi részébe. 

Az egyszerűen látható “Nem köszönöm” opcióval alig érezzük, hogy megszakítanák a vásárlóik böngészési élményét.

18. Victoria’s Secret

Iparág: Női ruházat és fehérnemű

Victoria's Secret pop-up példa

A Victoria’s Secret egy egyszerű, de hatékony popup-ot használ, amely 10% kedvezményt kínál az első vásárlásra. 

A márka arra használja a popup-ot, hogy ösztönözze a látogatókat a vásárolásra, és hogy emellett lead-eket is gyűjtsön vele.

Bevált gyakorlatok a popup-ok használatához a weboldaladon

Minden alkalommal, amikor új popup-ot hozol létre, érdemes néhány bevált gyakorlatot szem előtt tartanod, hogy a legtöbbet hozd ki belőlük.

Akár kosár elhagyását megakadályozó popup-ot, akár ajándék kedvezményes popup-ot készítesz, itt van négy tipp is, hogy biztosítsd a kívánt hatás elérését.

1. Korlátozd a popup-ok számát az oldaladon

Nagyon fontos, hogy ne ess túlzásba a weboldaladon megjelenő popup-okkal! Ha folyamatosan bombázod a látogatóidat velük a főoldaltól a termékoldalakig, azzal csak rontani fogod a felhasználói élményt.

Ráadásul a popup-jaid nem fogják elérni a kívánt hatást, mivel mindenki hozzászokik ahhoz, hogy bezárja őket anélkül, hogy még csak elolvasná az üzeneteidet. 

2. Találd meg a megfelelő időzítést és elhelyezést

Az időzítés kulcsfontosságú hatékony popup kampányok létrehozásában. Egyetlen popup is lehet nagyszerű konverziós arányú, vagy éppen siralmasan rossz, attól függően, mikor jeleníted meg.

Egy gyors ökölszabály a popup-ok megjelenítésének időzítéséhez: gondolj arra az interakcióra, amit a látogatóidtól el szeretnél érni. Biztosítanod kell, hogy a popup akkor jelenjen meg, amikor a CTA releváns a felhasználóid számára.

Például, ha több e-mail feliratkozót szeretnél generálni egy első vásárlásra adott kedvezménnyel, akkor érdemes már korán megjeleníteni az e-mail feliratkozó popup formot a vásárlói út elején. Így a weboldalad látogatói máris tudatában lesznek annak, hogy vár rájuk egy százalékos kedvezmény, amíg vásárolnak.

3. A/B tesztelj különböző popup designokat és üzeneteket

Az A/B tesztelés minden kampányodnál alapvető bevált gyakorlat lehet. Kipróbálhatsz teljesen különböző popup-okat, vagy megnézheted, hogy a meglévő popup variációi közül melyik hoz jobb eredményeket.

Szintén jó ötlet különböző kampánytípusokat tesztelni egymással szemben, például kipróbálhatod mind a lightbox popup-okat, mind a teljes képernyős popup-okat az egyik kampányodban.

Végül fontolóra veheted az A/B tesztelést különböző design elemekkel, mint például színsémák, betűtípusok, képek és szövegezés.

4. Perszonalizáld a popupok tartalmát a felhasználói viselkedés alapján

A személyre szabott üzenetek segítenek erős kapcsolatot kialakítani a felhasználókkal, mivel növelik az általad küldött üzenetek relevanciáját. Az olyan adatok felhasználása, mint a lokáció és a korábbi interakciók, segíthetnek perszonalizálni a popup-jaidat és növelni a konverziók esélyét.

GYIK

Mi az a kilépési szándékot gátló popup?

A kilépési szándékot gátló (exit-intent) popup-ok olyan kampányok, amelyek akkor jelennek meg, amikor a felhasználó éppen bezárná a weboldalt. Asztali számítógépen a kilépési szándékot a felhasználó kurzorának követésével érzékelik. Amikor gyorsan a képernyő jobb felső sarkába mozgatják a kurzort (azaz ahol a kilépés gomb van), akkor aktiválódik az exit-intent popup. Mobil eszközökön a kilépési szándékot olyan események váltják ki, mint a gyors felfelé görgetés és a weboldal jobb felső sarkának megérintése.

Hogyan lehet megakadályozni, hogy a popupok idegesítsék a felhasználókat?

Ahhoz, hogy elkerüld a weboldal látogatóinak idegesítését a popup-okkal, biztosítsd, hogy csak mértékkel és csak megfelelő helyzetben használod őket. Soha ne használj több weboldal popup-ot ugyanazon az oldalon. Ügyelj arra, hogy a popup releváns legyen az oldal tartalmához képest, és értéket nyújtson az egyes felhasználóknak. Szintén fontos, hogy a felhasználók könnyen bezárhassák őket, hogy elkerüld a frusztrációt. Időzített popup-ot használhatsz, hogy a felhasználóknak elegendő idejük legyen felfedezni a weboldaladat, mielőtt megjeleníted nekik az ajánlatot vagy a cselekvésre ösztönző felhívást. Bármilyen típusú weboldal popup-ot is használsz, mindig ügyelj arra, hogy minden popup a vásárlást segítő üzenetet tartalmazzon, amely valódi értéket hoz a felhasználóid számára. Végül mindig fontolóra veheted a kilépési szándékot jelző popup használatát, amely akkor jelenik meg, amikor a felhasználó el akarja hagyni az oldalt, így nem zavarod meg a böngészési élményét.

Hogyan mérhető a popupok hatékonysága?

A releváns mérőszámok nyomon követése alapvető a weboldal popup-ok hatékonyságának mérésében. Több KPI-t (kulcs teljesítmény mutatót) is figyelemmel kell kísérned, beleértve a kattintási arányokat, a konverziós arányokat és a visszafordulási arányokat. 

Végezetül

Most, hogy végignézted a 18 nagyszerű popup példánkat, remélhetőleg találtál valami hasznosat a saját weboldalad számára is! A popup-ok népszerűsége a top e-kereskedelmi márkák között nem véletlen – hiszen egyértelműen pozitív bevételi eredményeket hoznak.

Kis- és Középvállalkozásként a popup-ok költséghatékony, megbízható módszert kínálnak a konverziós arányok és a bevétel növelésére. A popup-ok stratégiai megjelenítése blogoldalakon vagy a termékböngészés munkamenetében remekül irányíthatja a látogatókat a vásárlás irányába, ezzel maximalizálva a meglévő weboldal-forgalmad valódi potenciálját.

Az általunk tárgyalt popup stratégiák könnyű implementálásához az OptiMonk több száz popup sablont kínál, amelyekkel pillanatok alatt elindulhatsz. Ráadásul 14 napig ingyenesen kipróbálhatod az OptiMonk-kot, tehát nincs ok a halogatásra – regisztrálj már ma ingyenesen!