Hogyan növelte bevételét közel 2 millióval a BioZoo?

Biozoo esettanulmany

A BioZoo 26 nap alatt közel 2 millió forinttal növelte bevételeit és 10 000 Ft-tal emelte az átlagos kosárértéket az OptiMonk digitális optimalizálási stratégiái révén.

26 nap
Biozoo esettanulmany

Tartalom

 

Ismerd meg a BioZoo-t

A BioZoo egy 2017 óta működő, 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás, amely kizárólag minősített bio és natúr termékeket kínál kutyáknak és macskáknak.

A cég célja, hogy a gazdik számára megbízható, vegyszermentes és környezetbarát alternatívákat biztosítson a kedvencek táplálásában és ápolásában. A termékek között megtalálhatóak bio kutya- és macskaeledelek, natúr kozmetikumok, valamint különféle kiegészítők.

Weboldal:
www.biozoo.hu 

Iparág:
E-kereskedelem

Alapítás:
2017

A kihívás

A webáruház elsősorban olyan gazdik számára nyújt megoldást, akiknek házikedvencük valamilyen egészségügyi problémával küzd, valamint azoknak, akik egészségtudatosan szeretnék gondoskodni háziállataikról.

Bár mindkét célcsoport tisztában van a bio előnyeivel, a megfelelő információk és oktatóanyagok hiányában a vásárlók gyakran bizonytalanok a választásban. Ennek következményeként sok esetben nem történik meg a vásárlás már az első látogatáskor, vagy ha mégis vásárolnak, a kosárérték alacsony marad.

A BioZoo felismerte, hogy a vásárlók döntését támogató, személyre szabott megoldásokra van szükség ahhoz, hogy a látogatók könnyebben eligazodjanak a széles termékkínálatban, miközben ösztönözzék őket a vásárlás befejezésére.

Megoldás

A felmerült kihívások kezelésére a BioZoo az OptiMonk eszközeit alkalmazta:

1. A vásárlási döntés támogatása új látogatók számára a főoldalon

A széles termékválaszték könnyen a „választás paradoxonát” idézi elő, amikor a látogatók nem tudják, melyik terméket válasszák, hiszen túl sok lehetőség közül kell dönteniük.

A vásárlási döntést segítő megoldások kulcsfontosságúak, mivel minél egyszerűbbé tesszük a választást, annál magasabb konverzióra és elégedettségre számíthatunk.

A legpraktikusabb eszköz erre egy interaktív, mini kérdőív, amely mindössze néhány kérdést tartalmaz. 

Eledel ajánló gyorsteszt „sidemessage” a főoldalon legalább 10 másodperce tartózkodó új látogatók számára.

A válaszai alapján a látogatót egy kategória oldalra irányítja, hogy könnyen megtalálja a keresett bio termékeket.

A BioZoo esetében az oldalüzenet formájában megjelenő eledel ajánló gyorsteszt kiemelkedő eredményeket hozott: a 26 napos tesztidőszak alatt 197 928 forint extra bevételt generált a webshop számára. 

2. Kosárérték növelése ingyenes szállítás felajánlásával

A kosárérték növelése kulcsfontosságú minden webshop számára, mivel ez az egyik legköltséghatékonyabb módja a bevételek növelésének.

A BioZoo csapata azt a stratégiát választotta, hogy azokat a látogatókat, akik már legalább egy terméket kosárba tettek, ösztönözzék arra, hogy még többet költsenek.

A leggyakoribb és egyik leghatékonyabb módszer az ingyenes szállítás felajánlása egy adott kosárérték felett, melyet a BioZoo a következőképpen alkalmazott:

Kosárérték növelő nanobar azon új látogatóknak, akik már legalább egy terméket kosárba tettek és a kosaruk összértéke még nem éri el a 15 000 Ft-ot.

A kosárérték növelő sticky bar azoknak a látogatóknak jelent meg, akik már legalább egy terméket kosárba tettek, de a kosár összértéke még nem érte el a 15 000 Ft-ot.

Azoknak a látogatóknak, akiknek a kosara már meghaladta a 15 000 Ft-ot, de még nem érte el a 25 000 Ft-ot, egy olyan ajándékot kínáltak, amely minden gazdinak hasznos lehet.

Kosárérték növelő nanobar azon látogatóknak, akik már legalább egy terméket kosárba tettek és a kosárban lévő termékek értéke 15 000 és 24 999 Ft között mozog.

A 26 napos tesztidőszak alatt a látogatók 50%-a találkozott az üzenettel, míg a másik felük nem.

A teszt eredményei magukért beszélnek: a két kosárérték növelő kampány összesen 961 890 Ft extra bevételt generált a BioZoo számára.

3. Facebookról érkező látogatók vásárlásra ösztönzése egyedi kedvezménnyel

A BioZoo rendszeresen futtat hirdetéseket és posztol a Facebookon, így a platformról érkező látogatók az összes látogató 21%-át teszik ki.

Ugyanakkor a Google Analytics elemzése rávilágított, hogy az innen érkező látogatók konverziós aránya jelentősen alacsonyabb az iparági átlagnál. Ennek javítása érdekében egy azonnali 5%-os kupon felajánlása mellett döntöttek, melyért cserébe még e-mail címet sem kértek.

Sidemessage a Facebookról érkező látogatóknak, mely 5 másodperc után jelenik meg.

Ez a kampány sikeresen felkeltette a látogatók figyelmét, mivel a látogatók 4,56%-a reagált az ajánlatra. Ezen látogatók összesen 30 980 Ft-ot költöttek, ami 18 000 Ft-tal több, mint azoknak a vásárlóknak a költése, akik nem találkoztak a kuponkóddal.

4. Google Ads-ből érkező látogatók vásárlásra ösztönzése a legnépszerűbb termékek ajánlásával

A Google Ads-ből érkező látogatók konverziós aránya alacsonyabb volt az átlagnál, ezért a BioZoo csapata úgy döntött, hogy más megközelítést alkalmaz.

Ahelyett, hogy a teljes termékkínálatot mutatták volna, a legnépszerűbb termékeket emelték ki, így könnyebbé téve a vásárlási döntést. Az OptiMonk termékajánló funkciója segítségével ezek a javaslatok dinamikusan frissültek.

Ez a megközelítés két szempontból is előnyös volt:

  • Segítette a látogatókat a széles termékkínálat gyorsabb átlátásában.
  • Növelte a bizalmat, mivel a látogatók láthatták, hogy mások is érdeklődnek a legnépszerűbb termékek iránt.
Termékajánló kampány, mely 10 másodperc után jelent meg a Google Ads-ből adott kategória oldalra érkező látogatóknak.

A három legnépszerűbb kategória oldalán futó kampányok eredményeként összesen 117 2480 Ft extra bevételt sikerült elérni, ami jelentős növekedést hozott a BioZoo számára.

5. Visszatérő látogatók személyre szabott köszöntése

Bár a visszatérő látogatók konverziós aránya már magasabb volt az átlagnál, a BioZoo csapata mégis szeretett volna javítani az ő vásárlási élményükön is.

Ennek érdekében, amikor egy visszatérő látogató újra felkereste az oldalt, két másodpercen belül egy „Jó, hogy újra itt vagy!” üzenettel üdvözölték, és a legutóbb megtekintett termékeket mutatták meg neki. Ezt az élményt az OptiMonk dinamikus termékajánló funkciója tette lehetővé.

A kampány eredményeként 17 496 Ft extra bevételhez jutott a BioZoo, így a visszatérő látogatók számára biztosított személyre szabott élmény jelentős mértékben hozzájárult a bevételek növekedéséhez.

Az eredmény

A BioZoo sikeresen alkalmazta az ügyfélélmény-optimalizálás különböző módszereit, amelyek nemcsak a vásárlási élményt javították, hanem jelentős növekedést eredményeztek a bevételekben is.

A 26 napos tesztidőszak során elért 2 millió forintos bevételnövekedés és az átlagos kosárérték 10 000 Ft-os növekedése mellett az új megoldások hosszú távú hatásai még kiemelkedőbbek.

A bevezetett kampányok eredményeként várhatóan 68%-os éves bevételnövekedés érhető el.

További esettanulmányokat
böngésznél?
+29%konverziós ráta

Hogyan növelte a Natural Vital több mint fél millió forinttal a bevételét?

Hogyan növelte bevételét a Natural Vital? A gluténmentes, paleo, vegán és diétás termékeket forgalmazó Natural

+3,7%konverziós arány

Személyre szabott élmény és 9,7%-os bevételnövekedés optimalizáció segítségével

Beerselection: több bevétel kevesebb kosárelhagyással A látogatók személyre szabott megszólításával és egyedi igényeik figyelembevételével a

+45,14%feliratkozási arány

Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé

Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé A Chefs.hu gamifikációs popup A/B tesztet indított

Belevágnál?
Kezdj 2 perces varázslónkkal!

Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!