DrinkMix: gamifikációval a konverzióért

Az érdeklődés megvolt, de a konverziók nem érkeztek vele – a DrinkMixnek új módszert kellett találnia a látogatók aktivizálására.
3415új feliratkozó
+14,5%feliratkozási arány

Az érdeklődés megvolt, de a konverziók nem érkeztek vele – a DrinkMixnek új módszert kellett találnia a látogatók aktivizálására.
A DrinkMix egy 2023-ban indult online szaküzlet, amely prémium alkoholos italokra specializálódott.
A webshop célja, hogy gondosan válogatott kínálattal és szakértői tanácsadással segítse a vásárlókat az italválasztásban – legyen szó borokról, pezsgőkről vagy minőségi párlatokról.
Bár a vállalkozás fiatal, már az indulás utáni első hónapokban kiemelkedő növekedést produkált, részben a jól célzott online kampányoknak és a szakértelemre épülő márkakommunikációnak köszönhetően.
A DrinkMix sikeresen növelte weboldala látogatottságát fizetett hirdetések és keresőoptimalizálás révén, azonban hamar egyértelművé vált, hogy az egyre növekvő forgalom önmagában nem garantálja az üzleti sikert.
A valódi kihívás az volt, hogy a látogatókból elkötelezett feliratkozókat, majd aktív vásárlókat formáljanak. Ez azonban a gyakorlatban korántsem egyszerű feladat, különösen egy prémium kategóriás webshop esetében, ahol a vásárlási döntés gyakran hosszabb mérlegelést igényel.
A DrinkMix számára tehát olyan listaépítő megoldásra volt szükség, amely gyorsan és hatékonyan képes megragadni a látogatók figyelmét.
A DrinkMix a gamifikációs popup bevezetése mellett döntött, amelynek középpontjában egy szerencsekerék állt.
A játékos formátum nemcsak figyelemfelkeltő, hanem interaktív élményt is nyújtott a látogatóknak, akik minden esetben valamilyen nyereményben részesültek – például azonnali kedvezményben vagy ingyenes szállításban.
A megoldás különösen hatékony volt a prémium árkategóriájú termékek esetében, mivel a nyeremények csökkentették a belépési küszöböt, és nagyobb hajlandóságot eredményeztek az első vásárlásra.
Fontos szempont volt az is, hogy a gamifikáció ne törje meg a márka arculatát, ezért a popup dizájnját mindig az aktuális szezonhoz, kampányhoz vagy ünnepi időszakhoz igazították.
A szerencsekerék kampány azoknál a látogatóknál jelent meg, akik 10 másodperc elteltével még nem iratkoztak fel. A popup megjelenése korlátozott volt: egy adott felhasználónál legfeljebb két alkalommal jelent meg, hogy ne váljon zavaróvá, mégis hatékonyan ösztönözze a feliratkozást.
A kampány mindössze 11 nap alatt 3415 új feliratkozót hozott, átlagosan 14,5%-os konverziós aránnyal.
Ez azt jelenti, hogy minden 100 látogatóból 14–15 feliratkozott a hírlevélre, ami kiemelkedő arány egy prémium termékeket árusító webáruház esetében.
A DrinkMix esete jól mutatja, hogy a gamifikáció nemcsak szórakoztató, hanem üzletileg is hatékony megoldás. Egyetlen popup-kampány is elég lehet ahhoz, hogy pár nap alatt ezrek kerüljenek be az adatbázisba.
Szeretnél te is több feliratkozót és jobb konverziót?
Próbáld ki a szerencsekereket vagy más gamifikált megoldást és nézd meg, hogyan reagálnak rá a látogatóid!
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Hogyan csökkentette a kosárelhagyást a Gémklub az OptiMonkkal? A Gémklub az online vásárlási élmény javítása
Így növelte 20%-kal rendeléseit az Inkness? Az Inkness célja nemcsak a kiváló termékek forgalmazása, hanem
Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé A Chefs.hu gamifikációs popup A/B tesztet indított
Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.