DrinkMix: gamifikációval a konverzióért

DrinkMix főoldal

Az érdeklődés megvolt, de a konverziók nem érkeztek vele – a DrinkMixnek új módszert kellett találnia a látogatók aktivizálására.

3415új feliratkozó
+14,5%feliratkozási arány
DrinkMix főoldal

Tartalom

 

Ismerd meg a DrinkMix-et

A DrinkMix egy 2023-ban indult online szaküzlet, amely prémium alkoholos italokra specializálódott. 

A webshop célja, hogy gondosan válogatott kínálattal és szakértői tanácsadással segítse a vásárlókat az italválasztásban – legyen szó borokról, pezsgőkről vagy minőségi párlatokról.

Bár a vállalkozás fiatal, már az indulás utáni első hónapokban kiemelkedő növekedést produkált, részben a jól célzott online kampányoknak és a szakértelemre épülő márkakommunikációnak köszönhetően.

Weboldal: drinkmix.hu

Iparág:
Alkoholos italok

Alapítás:
2023

A kihívás

A DrinkMix sikeresen növelte weboldala látogatottságát fizetett hirdetések és keresőoptimalizálás révén, azonban hamar egyértelművé vált, hogy az egyre növekvő forgalom önmagában nem garantálja az üzleti sikert.

A valódi kihívás az volt, hogy a látogatókból elkötelezett feliratkozókat, majd aktív vásárlókat formáljanak. Ez azonban a gyakorlatban korántsem egyszerű feladat, különösen egy prémium kategóriás webshop esetében, ahol a vásárlási döntés gyakran hosszabb mérlegelést igényel.

A DrinkMix számára tehát olyan listaépítő megoldásra volt szükség, amely gyorsan és hatékonyan képes megragadni a látogatók figyelmét.

Megoldás

A DrinkMix a gamifikációs popup bevezetése mellett döntött, amelynek középpontjában egy szerencsekerék állt. 

A játékos formátum nemcsak figyelemfelkeltő, hanem interaktív élményt is nyújtott a látogatóknak, akik minden esetben valamilyen nyereményben részesültek – például azonnali kedvezményben vagy ingyenes szállításban.

DrinkMix gamifikált popupjának első oldala

A megoldás különösen hatékony volt a prémium árkategóriájú termékek esetében, mivel a nyeremények csökkentették a belépési küszöböt, és nagyobb hajlandóságot eredményeztek az első vásárlásra.

Fontos szempont volt az is, hogy a gamifikáció ne törje meg a márka arculatát, ezért a popup dizájnját mindig az aktuális szezonhoz, kampányhoz vagy ünnepi időszakhoz igazították.

A DrinkMix szerencsekerék popupjának nyeremény oldala

A szerencsekerék kampány azoknál a látogatóknál jelent meg, akik 10 másodperc elteltével még nem iratkoztak fel. A popup megjelenése korlátozott volt: egy adott felhasználónál legfeljebb két alkalommal jelent meg, hogy ne váljon zavaróvá, mégis hatékonyan ösztönözze a feliratkozást.

Eredmény

A kampány mindössze 11 nap alatt 3415 új feliratkozót hozott, átlagosan 14,5%-os konverziós aránnyal.

Ez azt jelenti, hogy minden 100 látogatóból 14–15 feliratkozott a hírlevélre, ami kiemelkedő arány egy prémium termékeket árusító webáruház esetében.

A DrinkMix esete jól mutatja, hogy a gamifikáció nemcsak szórakoztató, hanem üzletileg is hatékony megoldás. Egyetlen popup-kampány is elég lehet ahhoz, hogy pár nap alatt ezrek kerüljenek be az adatbázisba.

Szeretnél te is több feliratkozót és jobb konverziót?
Próbáld ki a szerencsekereket vagy más gamifikált megoldást és nézd meg, hogyan reagálnak rá a látogatóid!

További esettanulmányokat
böngésznél?
+5,64%bevétel

Játék a konverziókkal: hogyan lépett szintet a Gémklub az OptiMonkkal?

Hogyan csökkentette a kosárelhagyást a Gémklub az OptiMonkkal? A Gémklub az online vásárlási élmény javítása

+20%rendelés

Így növelte 20%-kal rendeléseit az Inkness

Így növelte 20%-kal rendeléseit az Inkness? Az Inkness célja nemcsak a kiváló termékek forgalmazása, hanem

+45,14%feliratkozási arány

Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé

Így vált a gamifikáció a Chefs.hu listabővítő fegyverévé A Chefs.hu gamifikációs popup A/B tesztet indított

Belevágnál?
Kezdj 2 perces varázslónkkal!

Nem kell marketingesnek vagy technikai zseninek lenned ahhoz, hogy kipróbáld az OptiMonk konverziónövelő hatását!