Hány olyan kampányt láttál már, ami elment a süllyesztőbe? Mi az, ami mégis kiemelkedik?
Év végi marketingkampányt tervezni bizony nem könnyű feladat.
Itt az ideje, hogy megismerd, hogyan érheted el azt, hogy az év utolsó hónapjaiban a webshopod az emberek figyelmének középpontjába kerüljön.
De hogyan? A válasz egyszerű: a jó marketing kampány alapja a célzott tervezés és a kreativitás.
Ebben a cikkben olyan ötleteket osztunk meg, amelyek segítenek felpörgetni a kampányokat, és növelni a bevételeidet az év utolsó hónapjaiban. Tarts velünk, és hozd ki a legtöbbet az év végi hajrából!
Év végén az elsődleges cél minden webáruháznak az értékesítés növelése, de azért vannak más célok is, amelyet érdemes kitűznünk.
Mielőtt belekezdünk a marketing kampányok tervezésébe és kivitelezésébe, el kell döntenünk, hogy milyen eredményeket szeretnénk elérni. Íme néhány általánosabb cél:
Miután meghatároztuk a fő céljainkat, kitűzhetünk kisebb célokat, úgynevezett „SMART” célokat.
Az angol betűszó az alábbiakra utal: Konkrét (specific), mérhető (measurable), elérhető (attainable), időszerű (timely) és releváns (relevant). Minél pontosabb célokat határozunk meg, annál könnyebb lesz az eredmények mérése, értékelése.
Néhány példa SMART célokra:
Ennyit a célokról, lássuk a kampányötleteket!
A levelek besárgulnak, az iskola is beindult, és a Halloween is mindjárt itt van. Bár a Halloween amerikai ünnep, hazánkban is egyre inkább kezd divattá válni, hogy jelmezbe öltözzünk ezen az estén.
Érdemes ezt az alkalmat is kihasználnunk, függetlenül attól, hogy mit árulunk. Popupjainkat „halloween-i” öltözékbe bújtathatjuk.
Sokan faragnak ilyenkor tököt, ezt bevonhatjuk egy Facebookos nyereményjátékba. A legtöbb szavazatot kapott tök tulajdonosát megjutalmazhatjuk egy ajándék termékkel.
De sokszor az is elég, ha csak beépítjük a Halloween hangulatát a kampányunkba – ahogy azt a Simple is tette 2016-ban.
Ez az esemény jelzi a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét. Bár ez is Amerikából szivárgott be, ma már egyre több magyar vállalkozás építi be a kommunikációjába.
Korábbi adatok szerint hazánkban a 18–69 éves lakosság 31 százaléka vásárolt már a Black Friday-en, és egytizedük készül tudatosan erre az alkalomra. A Black Friday egy igen fontos nap minden online kereskedőnek, hiszen egy nap alatt óriási bevételeket tudunk elérni.
Ha van egy olyan dolog, amit biztosan állíthatunk a Black Friday-kor vásárlókról, akkor az az, hogy sietve fognak böngészni, nehogy lemaradjanak egy szuper ajánlatról.
Sokan munka közben látogatják meg oldalunkat és nem fognak tudni teljes mértékben összpontosítani. Mások valószínűleg több oldalt hasonlítanak össze egyszerre, hogy a legjobb akcióra csaphassanak le. Ezért fontos abból kiindulnunk, hogy nem akarnak sok időt tölteni az oldalunkon akciók után keresgetve.
Egyből szeretnének értesülni a legjobb ajánlatainkról. Emiatt érdemes beállítanunk egy popupot, mint ahogy az eDigital is tette már napokkal Black Friday előtt.
Ennél vágykeltőbb ajánlatot, mint hogy az akció előtt értesüljünk a legjobb ajánlatokról, elképzelni se tudunk!
Ha december, akkor Mikulás! Ha édességeket vagy játékokat árulunk, akkor mondhatjuk, hogy kötelező kampányolnunk december 6-án. De bármelyik másik webáruháznak jó alkalom a kampányolásra.
A legnépszerűbb Mikulás napi marketing kampány egyértelműen a Coca Cola nevéhez köthető.
Karácsonykor az emberek általában jóval nagylelkűbbek a kiadásaikkal, hiszen a szeretteiknek szeretnének kedveskedni. Kapnunk kell az alkalmon és arra használni, hogy még több bevételt szerezzünk!
Egy popup beállításával be tudjuk vonzani a potenciális vásárlókat. Az intelligens popup technológia egy bizonyítottan hatásos eszköz a látogatóink figyelmének felhívására. Ebben a időszakban pedig különösen hatékony, amikor a látogatók egyik oldalról a másikra ugrálnak.
Az Extreme Digital például egy „karácsonyi termékválasztó” kampányt folytatott le az ünnepi időszakban. Két termék közül választhattak a látogatók, ezzel a feliratkozás során nemek szerint csoportosította az új látogatókat.
Íme néhány karácsonyi popup sablon, amit kipróbálhatsz:
A karácsony utáni kiárusítás egy szuper módszer a megmaradt termékek kiszórására.
A látogatók is nagy leárazásokra számítanak ezekben a napokban. Arról nem is beszélve, hogy rengetegen kapnak pénzt vagy ajándékkártyát karácsonyra. Ők pedig egyből szeretnék ezt elkölteni, hogy beszerezhessék az áhított terméket.
A Media Markt például a kiállítási és utolsó darabokat szórja ki a karácsony utáni időszakban.
Az év vége hemzseg az ünnepektől, utazásoktól és találkozásoktól. A szilveszteri buli pedig elmaradhatatlan része minden év lezárásának.
Fontos, hogy folyamatosan új módszerek után nézzünk a cégünk népszerűsítésére. Az egyik marketing technika, amely nem szűnik már évek óta, az e-mail marketing.
Célzott üzenetek küldésével kiválasztott vásárlói csoportoknak könnyedén növelhetjük bevételeinket és a vásárlói hűséget is.
Nos, ennyi volt. Ha a tökéletes alkalomra vártál, hogy elkezdd építeni az év végi kampányaidat, akkor itt az idő! Ez az év végi időszak jó kezdés lehet a jövő évi bevételeink megalapozására.
Intelligens popupok segítségével könnyedén meg tudjuk jeleníteni ünnepi ajánlatainkat, úgyhogy ne felejtsd el beállítani őket! Utána pedig élvezd ki 2025 utolsó hónapjait! 🙂
(Megjegyzés: Ha még nincs OptiMonk fiókod, regisztrálj 14 napos ingyenes próbaidőszakunkra, és próbáld ki az új kampányaidban!)
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.