Szeretnéd kiaknázni a perszonalizációban rejlő lehetőségeket, de félsz attól, hogy a túl sok popup idegesíti a látogatókat? Akkor itt a megoldás: a beágyazott tartalom.
A beágyazott tartalom tökéletesen illeszkedik weboldaladba, beleolvad a meglévő tartalomba. De itt jön a csavar: beállíthatod, hogy kinek jelenjen meg egy adott üzenet. Így egy új és egy visszatérő látogató például teljesen más ajánlattal találkozhat egy termékoldalon.
A legnagyobb előnyük, hogy ezzel a kampánytípussal gyorsan és könnyedén építhetsz be személyre szabott szekciókat weboldaladba, fejlesztők bevonása nélkül.
Olvass tovább, ha érdekel, hogyan használhatod a beágyazott tartalmat, ugyanis mutatunk 5 kampányötletet, amit akár azonnal létre is hozhatsz.
Mi az a beágyazott tartalom?
Az OptiMonk beágyazott tartalom a már jól megszokott popupok mellett egy új kampánytípus, ami lehetővé teszi, hogy személyre szabott szekciókat adj hozzá a weboldaladhoz. Tehát ezek nem felugró ablakként jelennek meg az oldalad “fölött”, hanem natívan beágyazva.
A beágyazott tartalom kétségkívül a legkevésbé tolakodó OptiMonk kampánytípus, így ha szeretnéd elkerülni a látogatóid idegesítését, mindenképp érdemes kipróbálnod.

Miért érdemes beágyazott tartalmat használni?
A popupok és egyéb felugró kampánytípusok (sidemessage, sticky bar) sokkal hatékonyabban vonják magunkra a látogatók figyelmét, mint a beágyazott tartalom, ennél fogva magasabb konverziós rátával rendelkeznek.
Pontosan ezért felmerülhet bennünk a kérdés: érdemes egyáltalán beágyazott tartalmat használni?
A felugró ablakok sokkal tolakodóbbak és ha nem vigyázunk velük, könnyen zavarni kezdhetik a látogatókat, ami rossz felhasználói élményt és alacsony konverziót is eredményezhet.
Beágyazott tartalommal viszont egy holisztikus látogatói élmény hozható létre, amellyel a vásárló úgy érezheti, hogy a teljes weboldal neki szól. Annyi beágyazott kampányt készíthetsz, amennyit csak szeretnél, nem kell amiatt aggódnod, hogy zavarnád a felhasználói élményt. Arról nem is beszélve, hogy a beágyazott tartalom az egyik legegyszerűbb módja a webhely személyre szabásának — ráadásul fejlesztők nélkül.
A trükk abban rejlik, hogy megtaláld az egyensúlyt a felugró ablakok és a beágyazott tartalom használata között.
Azt javasoljuk, hogy a legfontosabb üzenetek közvetítéséhez használj felugró ablakokat (pl. kosárelhagyók esetében vagy fontos ajánlatok kommunikálásához, mint Black Friday), a többihez pedig hozz létre személyre szabott beágyazott tartalmat.
💡Ha csak beágyazott tartalmat használsz, valószínűleg sok pénzt hagysz az asztalon. A felugró ablakok folyamatos alkalmazása azonban könnyen zavaróvá válhat a felhasználók számára.
5 tipp a beágyazott tartalom használatához
Itt az ideje, hogy megnézzük az 5 ötletet a beágyazott tartalom használatához.
1. Ajánlj releváns/népszerű termékeket
A beágyazott tartalom az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy személyre szabott, releváns termékajánlatokat helyezz el az oldalon.
Ha például az egyik blog cikkedben megemlíted néhány termékedet, akkor mindenképpen érdemes őket termékajánló sablonjainkkal beágyazni a cikkbe, így a hasznos tartalomról azonnal a vásárlás felé terelheted az érdeklődőket. Ez növelheti a konverziókat, az elköteleződést és a kosár értékét.
Példaként itt van egy termékajánló a SmoothieBox blogjában.

Természetesen a beágyazott termékajánlásokat nemcsak a blogon, hanem a kategóriaoldalakon, vagy a termékoldalakon is használhatod.
Segíthetsz a látogatóknak azáltal, hogy bemutatod egyes kategóriákon belül a legnépszerűbb termékeket.

A személyre szabás látványosan növelheti a termékajánlások hatékonyságát. Ha rendelkezel adatokkal arról, hogy a vásárlót milyen típusú termékek érdeklik, vagy mit vásárol általában, akkor ezeket a termékeket érdemes ajánlani számukra.
2. Kérj visszajelzést a köszönő oldalon
Amikor az ügyfeleid befejezik a vásárlást, az egy tökéletes alkalom arra, hogy visszajelzést kérj tőlük.
Megkérdezheted őket, hogyan javíthatod a vásárlási élményt, akár az alábbi példához hasonlóan.

A visszajelzések nem csak a termékek vagy az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatások javítását szolgálják, hanem azt is éreztetni tudod az ügyfelekkel, hogy fontos számodra a véleményük.
3. Ismerd meg látogatóidat és gyűjts adatokat róluk
Ha foglalkoztat, hogy melyik marketing csatornának érdemes több figyelmet szentelned, kérdezd meg vásárlóidtól, hogy hol hallottak a márkádról. Ezt a tartalmat beágyazhatod a vásárlás utáni köszönő oldalba. Így nemcsak a látogatók megoszlásáról lehet pontos adatod, hanem arról is, hogy melyik csatorna hozza a legtöbb vásárlót.

Használhatsz egy hasonló elemet annak érdekében, hogy a számodra leginkáb égető kérdésekre választ kapj. Megkérdezheted azt is, hogy milyen termékeket látna szívesen a webshopban a közeljövőben.
4. Átmeneti és szezonális ajánlatok beágyazása
A legtöbb webáruház rendszeresen futtat szezonális ajánlatokat az év során.
Ha ezeket a szezonális ajánlatokat beágyazott üzenetként helyezed el a weboldalon, azzal növelheted a sürgősség érzetet, ami akár 20%-kal is növelheti a weboldalad bevételét.
Ez az üzenet szalaghirdetésként jelenik meg a kezdőlapon és a kategóriaoldalakon.
Nézd meg, hogyan reklámozta az Obvi a Black Friday akcióját beágyazott tartalommal.

A szezonális ajánlatok kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a weboldalad egész évben friss és aktuális maradhasson. Nehéz úgy fenntartani látogatóid érdeklődését, ha mindig ugyanazzal a tartalommal találkoznak. Szezonális ajánlatokkal ezt sikeresen kiküszöbölheted.
5. Listaépítő űrlapok beágyazása
Tapasztalataink szerint a popup a listaépítés leghatékonyabb eszköze. De lehet olyan eset, amikor nem célod az aggresszív listaépítés és inkább nem zavarnád a látogatói élményt (esetleg egy másik popup kampányod már fut párhuzamosan ugyanannak a szegmensnek).
Egy listaépítő űrlap beágyazása egy blogba vagy egyes cikkekbe nagyszerű taktika, de ami még jobb: mindezt akár perszonalizálhatod is a cikk alapján amit olvas.
A Train Right ezt a stratégiát használja a blogon. Először is egy beágyazott űrlapot használnak a blog oldalsávján, amely minden oldalon látható.

De a releváns tartalommal rendelkező blog bejegyzésekben listaépítő űrlapokat is elhelyeznek:

Végszó
Ha már rendszeresen használsz popupokat, de szintet lépnél a weboldal perszonalizáció világában, akkor bízunk benne, hogy ez a cikk hasznos volt számodra. Javasoljuk, hogy egymást kiegészítve használd a popupokat és a beágyazott tartalmat, így létrehozhatsz egy hatékony felhasználói utat és élvezetes felhasználó élményt is.
133 comments