2024-ben már a magyar piacot is megrengette: hazánkból 9 millió rendelés érkezett a Temuhoz, ami gyakorlatilag felér a 10 legnagyobb hazai webshop teljes éves rendelésállományával.
A Temu 2022 szeptembere óta alaposan felforgatta az online vásárlás világát. Agresszív marketinggel, elképesztően alacsony árakkal és szinte végtelen kínálattal hódította meg a vásárlókat világszerte.
2024-ben már a magyar piacot is megrengette: hazánkból 9 millió rendelés érkezett a Temuhoz, ami gyakorlatilag felér a 10 legnagyobb hazai webshop teljes éves rendelésállományával.
Ráadásul teljesen átírta a szabályokat: árban verhetetlen, felveri a hirdetési költségeket, és új szintre emeli a vásárlói elvárásokat. Eközben egyre több hazai webáruház tapasztal visszaesést a forgalmában.
Mit lehet tenni ebben a helyzetben? Hogyan maradhat versenyképes egy magyar webshop anélkül, hogy árháborúba kényszerülne?
Nézzük meg együtt!
2023-ban a TEMU volt a legjobban teljesítő vásárlási alkalmazás világszerte. 338 millió letöltést gyűjtöttek össze az Apple App Store-ban és a Google Play Store-ban.
De mitől lett ilyen népszerű?
2022 olyan egy év volt, amelyet leginkább gazdasági hullámvasútként lehetne jellemezni.
A globális zavargások – a Covid-19 utóhatásai, az ellátási lánc rémálmai és a geopolitikai feszültségek – keverékének köszönhetően az USA 8,3%-os inflációval küzdött. (Hazánkban pedig ennek több, mint kétszerese volt a jellemző.)
A Temu időzítése tökéletes volt, mivel a gazdasági bizonytalanság közepén indult el. Ők nem csak egy újabb feltörekvő online piactérként tűntek fel, hanem bombasztikus újdonságot jelentettek a pénztárcabarát vásárlók számára.
“Vásárolj úgy, mint egy milliárdos” szlogenjükkel a Temu pontosan azt a narratívát találta meg, amit a célközönségük keresett.
Az e-kereskedelmben kitűnni a konkurencia mellett egyre nagyobb kihívást jelent. A Temu éppen ezért alakította át és játékosította a vásárlói élményt.
Nézzünk meg néhányat a Temu által alkalmazott stratégiák közül:
A Temu népszerűségének másik kulcstényezője a fogyasztók és a gyártók közvetlen összekapcsolására irányuló megközelítésében rejlik. A C2M, azaz a fogyasztó és a gyártó közötti kapcsolat koncepcióját érvényesítették.
A C2M a hagyományos kiskereskedelmet a közvetítők kiiktatásával bontja meg.
A fogyasztók számára a C2M jobb árakat jelent. Azaz, a közvetítők kizárásával a gyártók versenyképes áron kínálhatják a termékeket.
A gyártó oldalán a C2M racionalizálja az ellátási láncot, csökkenti a költségeket és javítja a hatékonyságot. A többszintű forgalmazás nélkül a termékek gyorsabban és olcsóbban juthatnak el a fogyasztókhoz.
Míg mások a “nyomjuk és imádkozzunk” megközelítéssel lövik be magukat az új piacokra, a Temu terjeszkedése inkább egy jól átgondolt sakkjátszma volt.
Stratégiailag mozogtak egyik régióból a másikba.
Az alábbi képen látható a globális marketingbe való belépésük ütemezése 2022 negyedik negyedéve és 2023 negyedik negyedéve között.
Érezted már úgy, hogy Temu hirdetései követnek téged? Nem képzelődtél.
A 21 millió dollárba kerülő Super Bowl reklámoktól kezdve a mindenütt jelenlévő közösségi média hirdetésekig a Temu gondoskodott arról, hogy mindenhol ott legyenek.
Sőt, 2023-ban ők voltak a legnagyobb hirdető az Egyesült Államokban. Több milliárd dollárt költöttek!
Stratégiájuk lényege az volt, hogy akkora zajt csapjanak, hogy senki ne hallja a versenytársakat.
A hirdetésekbe való hatalmas befektetésüknek köszönhetően a Temu több millió letöltést ért el, ami rövid távon egyértelmű győzelem volt.
De a hosszú távú játék a monetizációról szól.
A kutatók becslése szerint a Temu tavaly globálisan mintegy 13 milliárd dollárt keresett, de még mindig 3,65 milliárd dolláros veszteséget könyvelhet el.
Ez rengeteg pénzveszteség! Vajon hogyan tudják ezt hosszú távon fenntartani?
A Temu sikere vagy sikertelensége azon múlik, hogy az első vásárlókat képesek lesznek-e visszatérő vásárlókká alakítani.
Kisvállalkozóként lehetetlen versenyezni Temu hatalmas marketingköltségvetésével. Ahelyett, hogy megpróbálnánk felvenni a versenyt a pénzügyi tűzerővel, alternatív stratégiákat kell alkalmaznunk.
Kisvállalkozóként át kell értékelned a termékstratégiáidat, hogy kitűnj a piacon.
Íme néhány kulcsfontosságú szempont:
Az online piacon hatékonyan versenyezni szándékozó kisvállalkozások számára elengedhetetlen a látogatói élmény javítása és fejlesztése.
Íme néhány dolog, amire érdemes odafigyelni a felhasználói út különböző szakaszainak optimalizálásakor:
Tekintettel a digitális hirdetések növekvő költségeire, elengedhetetlen, hogy maximalizáljuk az oldalunk minden egyes látogatójának értékét. Itt jön a képbe a konverziós ráta optimalizálása (CRO).
Ahelyett, hogy csak a nagyobb forgalom bevonzására összpontosítanál, inkább arra kell figyelned, hogy javítsd weboldalad hatékonyságát és így több konverziót érhess el.
A konverziók javításának legegyszerűbb módja, ha A/B teszteled ajánlataid és a címszavakat. Így kiderül, hogy melyik ragadja meg legjobban a figyelmet és melyik hozza ezáltal a legtöbb bevételt számodra.
Ha különböző címsorokat próbálsz ki, láthatod melyik illeszkedik a legjobban a célközönséged igényeihez. A legjobb az egészben, hogy adatvezérelt döntéseket hozhatsz ahelyett, hogy csak a megérzéseidre hagyatkoznál.
Vegyük például a Crown & Paw-t. Négy különböző főcímmel játszottak a honlapjukon. És ezzel az egyszerű A/B teszttel 16%-os átlagos rendelésnövekedést értek el.
Most képzeld el, mit érhetnél el, ha ugyanezt tennéd az összes céloldaladon!
Lehet, hogy ez fárasztóan hangzik így elsőre, hiszen arról beszélünk, hogy folyamatosan finomítani és tesztelni kellene minden oldalad összes üzenet variációját. A jó hír, hogy ez ma már nem így működik. A mesterséges intelligencia által vezérelt Intelligens A/B Tesztelés eszközünkkel a folyamat már-már gyerekjáték.
Egy másik fontos részlet, amelyre a CRO kapcsán érdemes összpontosítanod: a termékoldalak.
A termékoldalakban hatalmas potenciál rejlik: ez az a hely, ahol a fő cselekvés történik a weboldaladon. A termékoldalak olyanok, mint egy kirakat – ha nem vonzóak, a vásárlók egyszerűen nem maradnak ott.
Ráadásul a legtöbb ember a hirdetésekből átugorja a kezdőlapot, és egyenesen a termékoldalakra lép, ami azt jelenti, hogy itt kell hatást gyakorolnod.
A jól optimalizált termékoldalak vizuálisan vonzóak, előnyökre összpontosítanak, és minden szükséges információt megadnak ahhoz, hogy az ügyfelek megalapozott vásárlási döntést hozhassanak.
Nézd meg, hogyan optimalizálta termékoldalait a Varnish & Vine.
Korábban a termékoldalaik kissé “fapadosak” voltak. A termékneveket használták főcímként, és nem igazán kínáltak más hasznos információt.
De továbbfejlesztették, új címsorokat és előnylistákat adtak hozzá az oldalhoz, amelyek közvetlenül a közönségükhöz szóltak.
Így néztek ki a frissített termékoldalak (az új részeket bekereteztük):
Ez a megrendelések 12%-os növekedését és a bevételek lenyűgöző, 43%-os növekedését eredményezte.
Ráadáasul nem töltöttek órákat az egyes oldalak kézi beállításával. Az OptiMonk Intelligens Termékoldal Optimalizáció eszközét használták, és az egész folyamatot automatizálták a mesterséges intelligencia segítségével!
Hallottál már a 3/47/50 szabályról az e-kereskedelemben?
Ez azt jelenti, hogy:
Meg kell győződnöd arról, hogy a látogatók 47%-át e-mail feliratkozóvá alakítod át, hogy e-mailben arra buzdíthasd őket, hogy később vásároljanak Tőled.
A popupok továbbra is a leghatékonyabb megoldást jelentik erre a célra – ha jól megtervezettek, nem tolakodóak, és valódi értéket kínálnak a felhasználónak.
Íme a tökéletes e-mail lista építő popup receptje:
Hidd el, ha követed ezt a receptet, a feliratkozási arányod jelentősen meg fog nőni.
Íme néhány sablon a kezdéshez:
Ha szeretnéd gamifikálni a felhasználói élményt (ahogy a Temu is teszi), akkor próbáld ki ezeket a játékosított popupokat is:
Bár nem biztos, hogy a marketingköltségvetésed elég arra, hogy a Temuhoz hasonlóan urald a hirdetési teret – mégis vannak alternatív stratégiák, amelyekkel hatékonyan versenyezhetsz.
Koncentrálj a termékdifferenciálásra, a felhasználói út optimalizálására, a konverziós arány optimalizálására, valamint a hatékony listaépítési és gamifikációs technikákra.
Ha fókuszált maradsz a marketingeddel, megérted a célközönséged és folyamatosan optimalizálod a weboldaladat, akkor kivívhatod a saját kényelmes helyed a versengő e-kereskedelemben – még az olyan óriások árnyékában is, mint a Temu.
Marketing tippek és esettanulmányok heti rendszerességgel.
Fedezd fel az optimalizációs taktikák könyvtárát és hozd létre őket néhány kattintással a saját webáruházadban lépésről lépésre. Optimalizációs taktikák megnyitása
Hozz létre egy fiókot és próbáld ki korlátok nélkül az OptiMonk összes konverzió optimalizációs eszközét.Kipróbálom ingyen
Foglalj egy időpontot egy ingyenes konzultációra szakértőinkkel, ahol minden kérdésedre választ adunk.Ingyenes konzultációt kérek
Konverzió optimalizációs eszköztár webáruházak számára.
© Copyright 2014 – 2025. OptiMonk. Minden jog fenntartva! A weboldalon található anyagok kizárólag az Optimonk hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatóak fel.